קבוצת רכישה

היקף פרסום הנדל"ן בטלוויזיה זינק מ-370 אלף שקל ל-9.5 מיליון שקל. הקבלנים הגדילו את היקפי הפרסום ב-162% בשנה האחרונה

עידו אפרתי | 18/8/2010 11:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
פרויקט בפלורנטין של גיא בלושינסקי
פרויקט בפלורנטין של גיא בלושינסקי יח''צ
המחסור בדירות ומחירי הנדל"ן הגבוהים הם מצב אופטימלי עבור חברות הנדל"ן, אולם התחרות על כיסו של מי שיכול להרשות לעצמו לרכוש דירה לא נעצרת: בשנה האחרונה הגדילו הקבלנים את היקפי הפרסום בכ-162% כך עולה מסקר המדיה של אזימוט מקבוצת באומן-בר-ריבנאי, בשיתוף עם יפעת בקרת פרסום.

נוכחותם ההולכת וגדלה של הדמיות הבניינים במדיה מורגשת היטב - על שלטי חוצות ברחוב, במודעות פרסום בעיתונים ובבאנרים מרצדים באתרי האינטרנט. מניתוח התוצאות של יפעת בקרת פרסום, המבצעת מדידה של כל הפרסומים בכלי התקשורת השונים עולה, כי במהלך המחצית הראשונה של 2010 הוציאו חברות הנדל"ן על פרסום בעיתונות, בטלוויזיה, בשילוט חוצות, ברדיו ובאינטרנט 162% יותר מהמחצית המקבילה אשתקד. עוגת הפרסום בנדל"ן הסתכמה במחצית הראשונה של 2010 בכ-49 מיליון שקל, לעומת 18.6 מיליון שקל בלבד במחצית הראשונה של 2009.

בחברת הפרסום אזימוט מסבירים כי שיפור המצב הכלכלי בשוק הנדל"ן ניכר באמצעי הפרסום במדיה. העדות הבולטת ביותר היא הפרסום בטלוויזיה, שהשימוש בה כמדיום פרסומי בענף הנדל"ן הרקיע שחקים במהלך החצי הראשון של השנה, וגדל ב-2,486% לעומת התקופה המקבילה אשתקד מהשקעה של 370 אלף שקל לכ-9.5 מיליון שקל.

"השימוש בטלוויזיה כמדיום פרסומי בענף הנדל"ן תפס תאוצה, בשל הרצון לשיווק האגרסיבי והעברת מסרים לקהל גדול ברמה ארצית ולא מקומית, מסביר בני קרת, מנכ"ל פרסום אזימוט. מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, נתי יעקובי, מוסיף כי "חברות הנדל"ן נכנסו לפרסום טלוויזיוני על מנת למתג עצמן, כפי שמקובל בתחומים אחרים".

יעקובי מציין, כי "אחוז גבוה יחסית של הפרסומות בקטגוריה הם בגדר נותני חסות, ובמקרה של סרטוני פרסומת יש מקום לשיפור רב בקריאטיב שמציגה קטגוריית הנדל"ן". לדבריו, בין המפרסמים שבלטו השנה בטלוויזיה הן החברות גינדי השקעות עם פרויקט גינדי סיטי, אור סיטי נדל"ן עם פרויקט "אור על הפאר"? ו"מגדלי הצעירים", שיכון ובינוי, אזורים, קנדה ישראל ועוד.

הפרסום בעיתונות מוביל

"המחצית הראשונה של 2010 התאפיינה בין היתר בגיבוש קבוצות רכישה גדולות, לפני הגזרות שהטילו עליהן משרד האוצר ובנק ישראל", טוען קרת. "לדבריו, הפרסום בעיתונות הוסיף 122% בחודשים הראשונים של 2010 ועלה מ-11.2 מיליון שקל ל-24 מיליון שקל".

לטענת יעקובי, "העיתונות היתה ועודנה כלי הפרסום המוביל בנדל"ן, למרות שסבלה מנזקי המשבר הכלכלי במחצית הראשונה של 2009. מדובר בתקופה שבה איבדה העיתונות 11% מכמות הפרסום, אולם במחצית השנייה של

2009 כבר חלה התאוששות ופרסום הנדל"ן בעיתונות סיים את השנה עם גידול של 31%.

היקף השקעות הפרסום באינטרנט גדל אף הוא, מ-4.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009 לכ-11 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010 זינוק של 133%. ברדיו , לעומת כלי התקשורת האחרים, נרשמה במחצית הראשונה של השנה ירידה של 34% בפרסום לעומת אשתקד, מ-1.4 מיליון שקל ל-912 אלף שקל.  היקף הפרסום באמצעות שלטי החוצות זינק ב-167% במחצית הראשונה של 2010 לעומת 2009.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->