כים-ניר השקיעה 4 מיליון שקל במטוס ייעודי שישמש לריסוס אורגני בלבד. שוק התוצרת האורגנית מוערך בעשרות מיליוני שקלים בשנה
רונית מורגנשטרן | 10/8/2010 10:13
מטוס ריסוס אורגני ראשון בישראל. חברת כים-ניר, המתמחה בריסוס במטוסים השקיעה כ-4 מיליון שקל ברכישת מטוס ייעודי מדגם Thrush, אשר ישמש לריסוס אורגני בלבד. מהחברה נמסר כי עד כה לא פעל בישראל מטוס אורגני ייעודי וכי הגידולים האורגניים היו מרוססים בריסוס אורגני ממטוסים שריססו קודם בריסוס רגיל, ולא פעם נפסלו הגידולים בידי משרד הבריאות בגלל שאריות ריסוס לא אורגני.
המטוס החדש. ינמע פסילת גידוליםצילום: יח''צ
שוק התוצרת האורגנית בישראל מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים ונמצא במגמת גידול מתמשכת, זאת כחלק מהמגמה האורגנית הבינלאומית והטרנד הבריאותי-סביבתי. המגדלים האורגניים נדרשו בשנה האחרונה להשקיע יותר ויותר בהפרדה מוחלטת בכל שלבי הגידול של התוצרת החקלאית האורגנית. דויד גולן, מנכ"ל כים-ניר, מציין כי לאור המגמה האורגנית הבינלאומית, ומתוך רצון לתת מענה לעוסקים בחקלאות אורגנית, החליטה החברה להכשיר מטוס אורגני ייעודי. עוד מציין גולן כי החברה תכשיר גם אזור תפעול סטרילי במנחת, אשר יאפשר טיפול נפרד במטוס האורגני.
כים ניר היא
חברת התעופה הגדולה ביותר במזרח התיכון למתן שירותים חקלאיים מהאוויר. כיום יש לה 8 כלי טייס לריסוס ועם התחלת עונת הריסוס החקלאי באוקטובר הקרוב, יגיע גם המטוס החדש-האורג-ניר. כים ניר מספקת שרותי ריסוס ואיבוק לחקלאות באמצעות מטוסי כנף קבועה ומסוקים. מערך הריסוס החקלאי פרוס באזורי הפעילות בכל רחבי הארץ: קדמה, בארי, עמק החולה, חפציבה ומגידו. בכל אחד מהאתרים פועל מנחת מצויד בכל הציוד הדרוש. גולן מעריך, שהיקף שוק הריסוס החקלאי המוטס הוא כ-70 מיליון שקל על פני 3.5 מיליון דונם, מתוכם 35 אלף דונם (רק 1%) גידולים אורגניים.