תנובה: המפרסמת המובילה במגזר הדתי

תנובה השקיעה 2.8 שקל בפרסום במגזר הדתי, יריבות קשה בקטגוריית הספרים ואיך השפיעה ההשקה של איקאה בראשון-לציון על הטבלה

חני יודל | 8/8/2010 14:36 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
הפגנות חרדים בירושלים
הפגנות חרדים בירושלים  צילום: סוכנות הידיעות ''חדשות24''
תנובה היא המפרסמת המובילה במגזר הדתי, בסיכום המחצית הראשונה של 2010- כך לפי דירוג יפעת בקרת פרסום. החברה הכפילה את תקציב הפרסום שלה מהתקופה המקבילה אשתקד, והשקיעה בפרסום כ-2.8 מיליון שקל (מחירי מחירון). בנוסף, תנובה נלחמת בשטראוס שקיבלה לאחרונה הכשר מהדרין על מוצריה בענף הגבינות, ופרסמה במחצית החולפת של השנה את הגבינה הלבנה ואת גבינת הקוטג' שלה. לעומת זאת, קבוצת שטראוס במקום הרביעי בלבד עם גידול מינורי של 4%.

במקום השני ממוקמת סנו עם הוצאה של כ-2.5 מיליון שקל המהווים גידול של 16%, וספרי "אור החיים" משלשים את ההשקעה הפרסומית במקום השלישי, עם גידול של 209%.  במקום השישי נמצאת אסם עם גידול של 115%, והשקעה פרסומית של כ-1.8 מיליון שקל. מפרסמת דומיננטית נוספת היא פרוקטר אנד גמבל, עם גידול של 154% בתקציב הפרסום, המביאים אותה למקום השמיני, אותו היא חולקת עם שופרסל (גידול של 36%).

"פלדהיים" נגד "אור החיים"

  ענף הפרסום המוביל הוא קטגוריית הספרים, עם גידול של 66% והוצאה של כ-6 מיליון שקל. הוצאות "פלדהיים" ו"אור החיים" מנהלות מלחמה פרסומית עזה, שעולה בקנה אחד עם הגידול במספר הסניפים שלהן. במקום השני קטגוריית הארגונים והעמותות (גידול של 44%), שחזרה לפרסם בהיקפים גדולים לאחר סיום המשבר הכלכלי, במהלכו ריכזה מאמצים לגיוס תרומות בחו"ל.

קטגוריית רשתות השיווק במקום השלישי

רשמה גידול של 40%. בשונה מהפרסום במגזר החילוני, מאופיינת קטגוריה זו במגזר הדתי בתחרות בין הרשתות לחנויות הפרטיות.
המותגים המובילים בפרסום בקטגוריה הם "יש" של "שופרסל",  "ברכת הארץ" ו"שפע שוק" של הריבוע הכחול. תתי ענפים שבלטו ב-2009 והנמיכו השנה את ההשקעה הפרסומית הם קופות החולים והבנקים. לעומת זאת, קטגוריות חדשות שנכנסו במחצית החולפת לטבלה הן ביגוד ודיור.

"בולטון פוטנציאל" בראש הטבלה

  את טבלת משרדי הפרסום ממשיך להוביל "בולטון פוטנציאל", עם גידול של כ-46% בהוצאה לפרסום (כ-14.8 מיליון שקל), הודות למפרסמים חדשים דוגמת סלקום, אדלן והשקת סניף איקאה בראשון לציון.

את המקום השני בטבלה חולקים גל אורן BSD הצומח ב-42% ו"פרסום אפיקים" עם צמיחה של 5%. המחלקה המגזרית של מקאן אריקסון מדורגת רק במקום השמיני, עם צמיחה של 6%. "טריו" של אדלר חומסקי במקום החמישי עם גידול של 60%, שחלק ניכר ממנו הוא הגברת ההוצאה הפרסומית של פרוקטר אנד גמבל, טרקלין חשמל ותמי 4.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, מסכם: "חוקי המשחק במגזר הדתי שונים, ומשרדי הפרסום הגדולים במגזר הכללי, שרק שניים מהם מתמקמים בעשירייה הפותחת, אינם שחקנים משמעותיים במגזר, הנשלט על ידי משרדים המתמחים בתחום". עוד הוסיף יעקובי, כי "המיתון רשמית מאחורינו. במחצית הראשונה של 2010 נרשמו גידולים נאים בהיקפי האינצ'ים בעיתונות הדתית, שמניבים גידול כספי של כ- 20% בהוצאה לפרסום במגזר. נראה כי המפרסמים הגדולים במשק הפנימו כי על מנת להגיע למגזר הדתי-חרדי, יש לפרסם באמצעי המדיה מהם הוא ניזון".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/media/ordering_new_1/ -->