בנק מזרחי: הזוכה הגדול של תחרות האפי
הערב הוכרזו הזוכים בתחרות האפי לפרסום ושיווק. קמפיין "להעביר את דביר" של משרד "ראובני פרידן" זכה בשני הפרסים החשובים בתחרות

על המהלך אחראי משרד הפרסום ראובני פרידן. המשרד בחר שלא להשתתף השנה בתחרות הפרסום הקריאטיבי קקטוס הזהב שהתקיימה בחודש מאי, מתוך מטרה להתמקד בתחרות האפי. המהלך, כאמור, השתלם, והמשרד חזר עם שתי הזכיות היוקרתיות, בתוספת 4 זכיות נוספות בקטגוריות השונות בפרסים זהב, כסף וארד.
"בשוק המאופיין בשמרנות שיווקית, הוביל בנק מזרחי-טפחות אסטרטגיה שיווקית פורצת דרך למהלך מיזוג מורכב, שהביא להצלחה יוצאת דופן בעולם הבנקאות", נימקו שופטי התחרות, מנכ"לים מחברות שונות במשק, את בחירתם. "מהלך המיזוג בין בנק למשכנתאות מוביל בתחומו לבין בנק קטן, נשען על נכסיות המותג הנפרדת וייצר סינרגיה אסטרטגית בישות המותגית המתחדשת. בשילוב עם עבודה שיווקית מרשימה, הצליח המהלך לחזק את מזרחי-טפחות כמותג המוזכר בנשימה אחת עם שמות הבנקים הגדולים".
המהלך, שהתחיל כטיזר הנושא את הסיסמא "עזרו לנו להעביר את דביר", נחשף בעסקים כקמפיין של הבנק. בהמשך כלל הקמפיין סדרת סרטונים בכיכובו של השחקן דביר בנדק, שייצג את הישראלי המצוי, זה שמתלונן על הבנק שלו באופן קבוע אך חושש לבצע את המעבר.
בניגוד לפרזנטורים אחרים המזוהים עם הבנקים המתחרים, דוגמת מודי בראון לדיסקונט או אסי כהן לבינלאומי, בנדק לא נבחר על תקן הסלב הפופולרי, אלא כמי שמייצג את הישראלי העממי. הוא הצליח לתפוס את
המהלך שזכה במקום השני בקטגוריית האפי פלטינום שייך לשופרסל: "כינוס מותגי הרשת והפיכתה למותג קמעונאות מוביל". על המהלך אחראי פרסום גיתם BBDO. במקום השלישי זכתה סלקום עבור מהלך "משהו קטן וטוב"', אף הוא של גיתם BBDO.
הזוכים במקומות הראשונים (מדליית זהב) בקטגוריות הנוספות: בקטגוריית מוצרי צריכה – לא מזון זכתה חברת פרוקטר & גמבל עבור מהלך “פיירי - מנצחים את המיתון, נותנים ערך לצרכנים בזמן שכולם מורידים מחירים" של פרסום אדלר חומסקי; בקטגוריית מוצרי צריכה – מזון זכתה חברת סלטי צבר עבור המהלך "סלטי צבר ורפי כהן מביאים לרשתות השיווק את טעם המסעדה המזרחית", של פרסום מקאן אריקסון;.
בקטגוריית מוצרי צריכה לא מתכלים זכתה חברת גינדי החזקות עבור מהלך "הופכים מפסידים למנצחים – שיווק פרויקט נדל"ן בעידן של קבוצות רכישה" של פרסום שמעוני פינקלשטיין; בקטגוריית תקשורת זכתה חברת פלאפון עבור מהלך "השקת רשת HIGH SPEED GSM " של פרסום אדלר חומסקי.
בקטגוריית קמעונאות זכתה חברת נגב עבור מהלך "הובלת מהפכת עיצוב הבית" של פרסום אדלר חומסקי; בקטגוריית פיננסים זכה בנק מזרחי טפחות עבור מהלך "להעביר את דביר" של ראובני פרידן; בקטגוריית מגזרים זכתה חברת פרוקטר & גמבל עבור מהלך "מדיה חדשנית של אריאל הסוחפת את המגזר החרדי" של פרסום טריו; בקטגוריית מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית זכה הוועד למלחמה באיידס עבור מהלך "הספק הקטן" של פרסום שלמור אבנון עמיחי.
את טקס חלוקת פרסי האפי בתחרות, המתקיימת בשיתוף המרכז הישראלי לניהול (המי"ל), איגוד השיווק הישראלי ואיגוד חברות הפרסום, הנחתה טלי מורנו. במסגרת עשור לאפי הוענק אות הוקרה לעמוס שפירא, מייסד ויוזם התחרות עת כיהן כמנכ"ל חוגלה, ומי ששימש כיו"ר האפי במהלך 5 השנים הראשונות.
השנה הוגשו לתחרות 95 עבודות- מספר שיא, המשקף עלייה של 34% בהשוואה לשנה שעברה. שיאן ההגשות היה מקאן אריקסון עם 23 עבודות, אך המשרד קטף את המקום הראשון בקטגוריה אחת בלבד, וסך הכל זכה ב-3 פרסים. בשנה שעברה, לשם השוואה, זכה המשרד בכמות המדליות הגבוהה ביותר בתחרות, כשחזר הביתה עם 10 פרסים.
מנכ"ל אסם גזי קפלן, המשמש כיו"ר התחרות, מסר: "אנו מציינים השנה עשור לתחרות בישראל. העובדה שהשנה הוגש מספר שיא של עבודות הינה ביטוי לחשיבות ההולכת וגוברת של שיווק אפקטיבי, ומהלכים שיווקיים מתמשכים הנבחנים בתרומתם העסקית".