חכם בלילה? אסא כשר חיבר קוד אתי לבילויים

מחבר הקוד האתי של צה"ל נעתר לפניית איגוד הברים והמועדונים וניסח עבורם תקנון נגד אפליה ואלימות. המטרה: מניעת פיקוח חיצוני

רועי צאיג | 8/7/2010 9:57 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
קציני צה"ל תולים אותו על הקירות, עורכי דין משננים אותו בדקדקנות, ועכשיו גם לברים ולמועדונים בישראל יש קוד אתי משלהם, ובו תשעה סעיפים האמורים להפוך כל בילוי למהנה הרבה יותר ומפלה הרבה פחות. על ניסוח כללי היסוד הייחודיים הופקד לא אחר מהפרופ' אסא כשר, מנסח הקוד האתי של צה"ל.

פרופ' כשר.
פרופ' כשר. "זה שלא מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח זה כבר מצוין". צילום ארכיון: אריק סולטן
האמנה החדשה שמוביל "איגוד הברים והמועדונים בישראל" מגיעה על רקע מספר הולך וגדל של תביעות נגד מקומות בילוי בגין הסלקציה המופעלת בהם, כמו גם לא מעט מקרים שבהם סירוב של סלקטור להכניס מבלה למועדון הסתיים בתקרית אלימה בינו ובין המאבטחים. על כן, רוב הסעיפים באמנה, שעליהם יידרשו לחתום מנהלי הברים והמועדונים, נוגעים לעניין הסלקציה.

"אנו מתנגדים בכל תוקף לכל אפליה שהיא על רקע גזע, מין, דת, צבע עור ונטייה מינית", קובע הסעיף השני באמנה, ושורה אחרת מבקשת לשים קץ ליחס המזלזל שבו נתקלים הצעירים בכניסה לפאב או למועדון, ודורשת ש"כל מארח או מארחת בכניסה למקום בילוי ינהגו באדיבות, יענו לשאלות המבקשים להיכנס וירסנו את השימוש בכוח על ידי המאבטחים במקרי אלימות קיצוניים".

"האמנה כוללת למעשה כללי עשה ואל תעשה", הסביר יו"ר איגוד הברים והמועדונים, רונן מיילי (מבעלי המועדונים "החתול והכלב" ו"האומן 17" בתל אביב). "רוח התקופה בהחלט הביאה אותנו לשבת סביב שולחן ולהסכים על תקנון אחיד", הוסיף.

לעזרת איגוד הברים התגייס פרופ' כשר, אף שהקשר בין מחבר הקוד האתי של צה"ל לבין מועדונים רוחשי זימה אינו

מובן מאליו. "זה שלא מטאטאים את הבעיות מתחת לשטיח זה כבר מצוין", הסביר אתמול פרופ' כשר. "בחברה הישראלית חושבים ישר על מחוקק שיעשה סדר, אבל זו לא הדרך לשפר את רמת המוסריות של אנשי החברה. אנשי הברים מעוניינים לפקח על עצמם, אבל אם ימשיכו לבוא בתלונות על אפליה לרעה, צריך יהיה לשבת ולנקוט צעדים חמורים יותר", הוסיף.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים