מדוע לא נקבע טווחי בטיחות מאנטנות סלולאריות?
בג"ץ הורה למשרד התקשורת ולמשרד להגנת הסביבה להסביר מדוע, במשך שלוש שנים, לא נקבעו תקנות מרחקי בטיחות מאנטנות

השר להגנת הסביבה נדרש להסביר, בין השאר, מדוע לא ייקבע כי הימנעותו מהגשת התקנות לאישור ועדת הפנים ואיכות הסביבה של הכנסת - בנימוק כי הוא ממתין להכרעת היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית הפטור מהיתרי בנייה להקמת מתקני גישה אלחוטית בשיטה הסלולרית, וכן בנימוק כי הוא ממתין לקבלת הסכמתו של שר התקשורת לתקנות, בכל הקשור לסוגיית הצבת מקורות קרינה במרפסות גג - אינה סבירה ומפרה באופן מפורש את החוק ועל כן דינה להתבטל.
לפני כשנתיים עתרה אדם טבע ודין, יחד עם הקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, המייצגת את ה"פורום לסלולאריות שפויה" - נגד שר התקשורת והשר להגנת הסביבה, בדרישה להתקין את תקנות הקרינה. מדובר בתקנות, שעל פי החוק, היו צריכות להיכנס לתוקף כבר בינואר 2007, אך עד היום הן לא אושרו במלואן, בשל התנגדות משרד התקשורת.
חוק הקרינה הבלתי מייננת, שנחקק בשנת 2007 , מסדיר שורה של נושאים כמו פיקוח על אנטנות
עו"ד נירית לוטן מאדם טבע ודין אמרה בעקבות החלטת בג"ץ: "מזה למעלה משלוש שנים שממשלת ישראל לא מקיימת את החוק המחייב אותה להתקין תקנות שיסדירו את הפיקוח על האנטנות הסלולאריות. למעשה, בהחלטה לתת צו על תנאי, שופטי בג"ץ אומרים למדינה שלא ייתכן שנושא שהוא כה קריטי לבריאות הציבור אינו מוסדר, למרות הוראת החוק המפורשת".
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה כי "התיקון לתקנות הוגש כבר בכנסת הקודמת אך לא אושר עד היום, לאור דרישת ועדת הפנים שהתקנות יכללו גם איסור על הקמת אנטנות במרפסות. השר להגנת הסביבה תומך בדרישה זו ואף הגיש מחדש את התקנות, מייד עם כניסתו לתפקיד. עקב התנגדות משרד התקשורת, אשר הסכמתו נדרשת על פי חוק, נמנעה העברת התקנות לכנסת. לפני כשבועיים הגיעו המשרדים לסיכום לגבי אופן הפיקוח האדוק שיתקיים על רמות הקרינה מאנטנות הנמצאות במרפסות דירות פרטיות ובעקבות הסיכום, הפיץ המשרד את התקנות כבר לפני מספר ימים והם יועברו לאישור הכנסת בימים הקרובים".