קאן נולדתי: הפרסומות הכי טובות בעולם

אביגייל סוקניק אמנם לא נסעה לפסטיבל קאן, אבל זה לא פוטר אותה מלבדוק עבורנו מה הפרסומות שנבחרו כטובות בעולם

אביגייל סוקניק | 1/7/2010 7:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר

בשבוע שעבר ניסיתי להתעלם מהמאורע המלבב שנקרא עוד תחרות פרסים לעולם הפרסום. מיותר לציין שלא ממש הלך לי. גם אם לא נסעתי לקאן, יותר מידי מכרים וחברים שנסעו לקאן גרמו לי לזכור כל הזמן שאני בכלל נמצאת כאן ושקאן רחוקה ממני שנות אור.

בכל מקרה, כשרואים, קוראים וחיים את זה כל הזמן גם ניסיון להכניס את הראש עמוק לחול לא יעזור. אני עדיין אשמע את שאגות האריה של קאן עד לכאן.  בשישי שעבר נגמרה תחרות  CANNES LIONS תחרות האריה בקאן, שכולה משרדי פרסום ואנשי פרסום מרעיפים שבחים פרסומיים על אנשי פרסום ומשרדי פרסום. אני לא הייתי, אבל עקבתי מקרוב כי מה לעשות זה חשוב.

ולמה? כי תחרויות בעולם הפרסום היא הדרך של הלקוח לדעת מי

יותר טוב, מי היה יותר קריאייטיבי, מי הצליח להמציא את הגלגל ועל מי כדאי לסמוך. כי כשמישהו רוצה מיצוב, מיתוג וכל הסיסמאות הגבוהות הוא בוודאי גם בודק בכמה פרסים זכו. יותר מכך, תחרויות הפרסום הם האיזונים והבלמים שלנו. חבר השופטים מספיק רחב כדי לייצג את כל הקשת המקצועית והוא מאפשר למשרדי הפרסום השונים לדעת מתי הם צריכים להתעורר ולאן יש להם לשאוף.

זכייה באריה בקאן פותחת דלתות אולטימטיבית ומשרדי הפרסום הישראליים זכו לכבוד השנה ובהחלט יש על מה. אז כדי שתדעו על מה מדובר, כדי שתוכלו לעשות ניים דרופינג קטן בשיחות הסלון. כדי שתוכלו להיות אלו שיודעים מי מה כמה ולמה, הנה הזוכים הגדולים של סרטוני הפרסומות של התחרות.

הפרסומת זוכת הגרנד פרי

 

קודם כל ולאלה שמגיע הכי, חברת Old Spice שהתחילה לפני שנתיים לתקשר את המוצרים עם חוש הומור מפותח ומאז לא הפסיקה לרגע. זכורה לי הפרסומת הראשונה שלהם שגרמה לי לכאבים בצד מרוב צחוק. זו שזכתה מעולה כרגיל, מלאת הומור עצמי וציניות כרגיל משווקת יופי את המוצר ולא ממצבת אותו מילימטר יותר ממה שמגיע או ממה צריך ונסיים עם המשפט האלמותי: "תריח כמו גבר, גבר" קרדיטים: WIEDEN+KENNEDY  ארה"ב.


ועכשיו לזוכי הזהב

 

מה צריך כדי לפרסם ממתק חוץ מלהראות אותו לילדים? כנראה שקצת יותר וזה מה שעשו עבור הממתק הזה שהיה להיט היסטרי בארה"ב של שנות השמונים וכעת מנסה להעלות את קרנו חזרה בקרב קהל היעד.  הומור "יבש" ותובנה מעניינת אפשר לשחק עם הממתק והשמיים הם הגבול קרדיט: SAATCHI & SAATCHI   ניו יורק ארה"ב ל-FRUIT BY THE FOOT.




עיר בירה

 

הבירה עושה צעדת כבוד לגברים מכל הסוגים. לא משנה איזה גבר אתה, שמן, רזה, מגלח בסכין, עובד עם פרות לא משנה מה הקטע שלך גם אתה כמו כולנו שותה בירה. זה המסר של בירה VB מאוסטרליה. אני מודה שחלק מההומור זקוק לתרגום "אוזי עברי" אבל זו צעדה בהחלט מעוררת כבוד. קרדיט:  DROGA5 אוסטרליה לVB.

מגלים את האור

 

פה אני עושה אינטרוונצ'ן ומודיעה לכם בהכנעה שראיתם את זה בבלבריסטה לראשונה. איך מביאים את השמש למקום שחי בחושך חודשים ארוכים בשנה. אחת מהפעילויות/סרטונים המרגשים שאני זכיתי לראות ויש צדק בעולם שסידר לה זכייה. כל פעם שאני רואה את הסרטון הזה משהו אצלי בלב מתכווץ, אולי זה בזכות המוזיקה הנפלאה. קרדיט: BBDO  טורנטו קנדה לטרופיקנה.




שיר השירים

 

חבורת גברים שרה שיר אהבה. נראה כאילו הגענו לאוטופיה ? אז זהו שלא. זה לא יותר משיר אהבה לכדורגל ולקבוצה. כמה מתאים לתקופת המונדיאל וכמה זה היה נכון כשמשחק כדורגל חשוב נפל בדיוק על יום האהבה. זה מה שנקרא לתפוס שתי ציפורים במכה. גם שיר אהבה לאשה וגם לקבוצה. הפעילות הזו אפשרה לשלוח את השיר המקסים למי שרוצים. תודו שזה רומנטי נורא. קרדיט: DROGA5 ניו יורק ארה"ב לפומה.




אני רוצה מכונית

 

סוכנות רכב בפרסומת באמת טובה שלא סתם מציגה את המכוניות במגרש אלא נותנת טוויסט לא רע. בחור אחד ששומע ידיעה שבין משמחת לעצובה וכיצד היא משנה לו את צורת ההסתכלות והחשיבה. אז גם הראו לנו את שלל הרכבים מישנים מאוד ועד לחדשים והאקסקלוסיביים מאוד וגם הצליחו להצחיק. קרדיט: LEO BURNETT ארגנטינה בואנוס איירס לcar one.












בוא איתי לפסטיבל

 

איך עושים סרטים טובים? כנראה ככה. סרטון פרסומת לפסטיבל סרטים ארגנטיניים של הקונסוליה הארגנטינאית בארה"ב מסביר איך. כי אולי זו היתה שנה של כדורגל לא טוב אבל היא בהחלט עזרה ליצור סרטים מובילים. קרדיט:  CONILL SAATCHI & SAATCHI טורנס ארה"ב לקונסוליה הארגנטינאית בלוס אנג'לס ארה"ב.



עומדים בלחץ

 

היכולת להמציא תירוצים טובים בזמן אמת היא מדד חשוב ליצירתיות. כדי להראות את רמת היצירתיות של ערוץ הטלוויזיה הצרפתי CANAL+ בחרה החברה ללכת בדרך קצת מחוכמת. כביכול סרט מתח אבל בעצם סתם תירוץ. קרדיט: BETC EURO RSCG פריז צרפת לCANAL+





הקול שלי הוא אני

 

כדי להראות ויזואלית משהו שקשור לאיכות סאונד טלפונית החליטו ללכת בסדרת הסרטונים הזו על הדמיה של הדברים שאנחנו אומרים כדי לתאר איכות שמיעה. כמו למשל: אתה נשמע כאילו אתה לידי או אתה נשמע כאילו אתה כאן. הויזואליזציה של הטקסט היא אחד לאחד וזה מה שעושה את ההבדל. קרדיט TBWA ניו יורק ארה"ב לVONAGE.





אפוקליפסה עכשיו

 

סרטון של הWWF - World Wildlife Fund שב4:15 דק' מראה לנו כמה כדאי שנתעורר. סרטון ויראלי אפוקליפטי משהו, שנועד לעורר את הרוחות. מעין שיר אהבה לאמא אדמה שעושה חשק לבכות כשרואים מה יקרה אם נגזים. קרדיט: LEO BURNETT סידני אוסטרליה.















אפשר למות מזה

 

תשעים ימים מצולמים עם חולת איידס מכווצים לקצת פחות מ-2 דק' שמראות איך אפשר להחזיר את הגלגל לאחור ולטפל במחלה.  יש בזה משהו קצת חודרני אבל המטרה מקדשת את האמצעים. כי אם זה מה שקורה ב-90 ימים לאדם אחד, נחשו איך אפשר לעזור לכל כך הרבה אנשים. קרדיט OGILVY יוהנסבורג דרום אפריקה.





שאני אשפשף?

 

על הפרסומות של אקס אין יותר מידי מה להגיד. תמיד יהיה בהם רמיזות מיניות והומור וזה בדיוק מה שהצליחו לייצר לג'ל אמבטיה של AXE משולב עם כרית ניקוי. מוגבל לצפייה מעל גיל 16. קרדיט BBH ניו יורק ארה"ב ליוניליוור AXE.






יוחנן המהלך

 

המסע למותג ג'וני ווקר מסופר, איך לא, בהליכה. השחקן רוברט קרלייל מספר בשוט ארוך אחד (הארוך ביותר בהיסטורית הפרסומות), את ההיסטוריה של ג'וני. דרך מקסימה להעביר שיעור קצר על העבר ולחזק את הקשר של קהל היעד עם המותג. 5:30 דק' ואף שנייה לא משעממת, בזכות הדינאמיות והזרימה. קרדיט: BBH לונדון אנגליה לג'וני ווקר.





טעות לעולם חוזרת

 

חברה להלבשת ספורט מנסה להגדיל את קהל היעד שלה לכיוון ה30+ הבעיה היחידה היא שאלה לא ממש מזיזים את עצמם בכל הקשור לכושר. אז מה עושים? כנראה יוצרים סרטון דקומנטרי שמלווה את חזרתן של שתי קבוצות תיכון להתמודדות מחודשת של משחק פוטבול שב-93 נגמר בתיקו כואב.

החברה כבר עברו את גיל ה-30 אז מביאים אותם שוב, כולל המאמנים הוותיקים והמעודדות של אז, לוחצים טוב טוב על בלוטות הנוסטלגיה, משגעים מדינה שלמה ומביאים יותר מ3000 אוהדים לאצטדיון ביום המשחק עצמו. איך זה נגמר? מרגש. קרדיט TBWA לוס אנג'לס ארה"ב ל-REPLAY.

סרט זוועה אינטראקטיבי

 

השארתי לכם את הזוועה לסוף. האמת היא שזה עשה לי קונוטציה נוראית, אבל באמת שמגיע. סרט זוועה אינטראקטיבי, כזה שמחבר בין הקהל לדמות בסרט. כל תשובה שונה של הקהל משנה את הסרט בהתאם ואי אפשר להגיד שזה לא גאוני. קבלו את הסרטון שנוצר כדי לתקשר את הסרט עבור הקהל הגרמני וגם סרטון הסבר באנגלית. קרדיט: JUNG von MATT המבורג גרמניה לNBC יוניברסל. ליחצו כאן כדי לראות את ההסבר.



כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

בלבריסטה

תראו לי איש שיווק שתקן ואני אוכיח שהוא ארט. הרי איך אפשר לחיות בעולם שכולו פרסום ושיווק בלי לקשקש על זה קצת? אז קבלו, ברבורי רשת, על פרסומות מהעולם הגדול

לכל הכתבות של בלבריסטה

עוד ב''בלבריסטה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים