י-ם נגד הסרט 'תשמיש המיטה והשטעטעל 2'
לא רק תמונות נשים במודעות בשטחים ציבוריים מפריעות לירושלמים מסוימים, יש גם מלים שאינן לטעמם

מודעה מצונזרת של סקס והעיר הגדולה בירושלים צילום: רתם למפרום, באדיבות חדר 404
"פרסום תמונות נשים במודעות חוצות בירושלים, אפילו בריכוזים חילוניים בעיר, הוא סוגיה טעונה, וחברות הפרסום מפיקות מודעות פרסום שונות נטולות תמונות נשיות עבור הירושלמים", הסביר יוסי סעידוב,
יועץ תקשורת בירושלים, בראיון ל"עין השביעית" בפברואר השנה. "כאשר מופיעות דמויות נשיות בפרסומות [...] הן מושחתות באופן קבוע, ככל הנראה על-ידי גורמים חרדיים".
האם במקרה הנוכחי מדובר בצנזורה בהסכמה של מפיצי הסרט, חברת גלובוס-גרופ? דוברת החברה, עטרה ישראלי-עזריה, מכחישה: "לגמרי פיראטי", היא מוסרת. סמנכ"ל חברת השילוט רפיד, יוגב תלמי, מסביר שמדובר ב"השחתות שנעשות בירושלים".
זה אזור שמועד להשחתות?
תלמי: "בדרך כלל לא. אתה מדבר על שלט שנמצא על גשר הולכי רגל ליד קניון מלחה, זה בדרך לא מקום מועד לפורענות. זה גבוה, אבל לא בעיה להגיע לזה".
נראה לך מוזר שהשחיתו את המלה סקס אבל לא את התמונות של הנשים?
"כן, אבל הכל יכול להיות בתחום הזה, כשמישהו בא להשחית. אנחנו מכירים את זה גם מירושלים וגם מבני-ברק, ומעוד כמה נקודות ספציפיות בארץ. אין מדע מדויק איפה הולכים להשחית ולמה".
יש מקומות שאתם נמנעים מהם, או שיש לכם שלטים שנוצרו במיוחד עבורם?
"ברוב המקרים, אם משרד הפרסום או הלקוח מספק לנו קריאייטיב שהוא מייעד לאזורים יותר רגישים, אז יש. אבל לא תמיד".
ומה עושים כששלט מושחת? מחליפים?
"קודם כל מדברים עם הלקוח, כי האחריות על השחתה עקב מסרים כאלה או אחרים היא לא שלנו, היא על הלקוח. מן הסתם זה כרוך בעלויות, והלקוח צריך להחליט. אני מניח שפה, כיוון שהקמפיין הזה כבר ביום האחרון שלו, אז הם אמרו שלא שווה אולי, ואפילו אולי אנחנו קצת מרוויחים מזה יחסי-ציבור ופרסום".
בבני ברק, בדיוק כמו מבקרי הטלוויזיה, לא אהבו את "שבוע סוף החדש"
לדיון ותגובות בחדר 404
למאמרים נוספים באתר העין השביעית