מח"כים לאוטובוס
חברי הכנסת הורוביץ וחסון עלו על אוטובוס בת"א. הם נתקלו בצפיפות, עומסי תנועה, אי עמידה בזמנים ובמחסור בנתיבי תחבורה ציבורית
חברי מגמה ירוקה יזמו את הסיור לקראת לקראת יום איכות הסביבה בכנסת שיחול השבוע (ד'), בו ייערך דיון של השדולה הסביבתית חברתית ובשיתוף השדולה לקידום תחבורה ציבורית בנושא תחבורה ציבורית בערים הגדולות. בנסיעה עצמה שמעו חברי הכנסת את התחושות הקשות של משתמשי התחבורה הציבורית כקהל שבוי.

הורוביץ באוטובוס. צפיפות ועומס
צילום: רועי ברקוביץ', מגמה ירוקה
"כבר מתחילת הנסיעה צצו הבעיות", מספרת רז איתן-קוקס, פעילת מגמה ירוקה בתל אביב. "כאשר העברנו את כרטיס הרב-קו, הנייר במכונה נתקע, מה שכמובן עיכב את יציאת האוטובוס מהתחנה. האוטובוס התקשה בהשתלבות בחזרה בנתיב, מכיוון שאין נת"ץ (נתיב תחבורה ציבורית). כרגיל, היו פקקים שגרמו לכך שנסיעה של ארבע תחנות לקחה בערך חצי שעה".
לדבריה, ללכת ברגל כנראה לוקח פחות זמן. "זו הייתה נסיעה מזוויעה אבל לא יוצאת מהכלל", ניסה לסכם רוני פוזנר, פעיל נוסף של מגמה ירוקה. "רוב הנסיעות באוטובוס פחות או
יותר מתנהלות כך. הנסיעה שיקפה באופן מדויק ומצער את היחס לנוסעי התחבורה הציבורית".
"מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי המבוסס על הנצחת התלות ברכב הפרטי וחוסר יכולת לפתח מערכות יעילות, מהירות ונקיות לתחבורה ציבורית בת קיימא. תחבורה ציבורית צריכה להיות משימה לאומית ממדרגה ראשונה. זה טוב למשק, לצרכנים, לסביבה ולמאבק בתאונות הדרכים", אמר ח"כ הורוביץ. "פיתוח תשתית של תחבורה ציבורית משולבת ויעילה במטרופולין ת"א הוא נכון גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה סביבתית", הוסיף ח"כ חסון.







נא להמתין לטעינת התגובות








