5 שנים לחייל שהרג את שני חבריו בתאונה
בית המשפט הרשיע במסגרת עסקת טיעון את צביקה בירנבאום, 21, שהתהפך עם מכוניתו בנתיבי איילון בזמן שנהג תחת השפעת אלכוהול

תאונת דרכים. צילום ארכיון: יהודה לחיאני
לפני כעשרה חודשים הגישה פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום נגד בירנבאום בגין הריגה, חבלה חמורה ונהיגה בשכרות. הוא הואשם בכך שהיה מעורב בתאונת הדרכים בחודש מאי 2009 בנתיבי איילון, בה נהרגו שני חבריו מיקי גלין ובר ליכטר.
לאחרונה החלו סנגוריו של הנאשם ואנשי הפרקליטות להתדיין במסגרת הליך גישור, על מנת להגיע להבנות לקראת הסדר טיעון, והיום בבוקר הם הודיעו לבית המשפט כי הגיעו להסכמות בנוגע להסדר.
לאחר התאונה דרשה הפרקליטות עונש של תשע שנות מאסר בפועל, בעוד סנגוריו של בירנבאום דרשו כי יורשע רק בעבירות קלות יותר של גרימת מוות ברשלנות. בסופו של דבר שני הצדדים התפשרו כך שהוא הודה בהריגה, אך בתמורה הפרקליטות תבקש לגזור עליו רק 5 שנים.
לטענת הפרקליטות, בירנבאום נהג במכונית כשהוא נתון תחת השפעה של משקאות משכרים בריכוז של 126 מ"ל לכל מאה מיליגרם דם. "התאונה, מותם של בר ומיקי ופציעתם של עמיחי והנאשם, נגרמו כתוצאה מנהיגתו הפזיזה של הנאשם", צוין בכתב האישום.
המכונית נקרעה
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד ראאד ענוז, נהג בירנבאום, תושב תל אביב, במכונית מסוג סובארו במהירות שנעה בין 110 ל-115 קמ"ש בנתיבי איילון, בעוד המהירות המותרת בקטע כביש זה היא 90 קמ"ש בלבד.
סמוך לגשר הרכבת עקף בירנבאום מימין כלי רכב בצורה מסוכנת, תוך סטייה מנתיב הנסיעה מבלי שווידא קודם לכן אם באפשרותו להשלים העקיפה בבטחה. כתוצאה מכך הוא סטה עם מכוניתו לנתיב הנסיעה משמאלו, והתנגש במעקה הבטיחות בצדו השמאלי של הכביש.
בירנבאום ניסה להפנות
את מכוניתו ימינה לנתיב הנסיעה, סטה בצורה חדה, איבד את השליטה וכך המשיך לנוע עד לעצירה מוחלטת. בעת העצירה נתלש חלקה הקדמי והאחורי של המכונית, והיא החלה לעלות באש.
אחד מיושבי המכונית, מיקי גלין, ששהה באותה העת במושב האחורי לא הספיק להיחלץ מהרכב הבוער. ליכטר, שחולץ מכלי הרכב, נפצע באורח אנוש ונפטר מפצעיו בבית החולים איכילוב. בירנבאום עצמו נפצע גם כן בתאונה, וסבל משברים ברגל שמאל ובצלעות. חבר נוסף, עמיחי הרן, יצא מהתאונה עם פציעות קלות בלבד.