הטיסה על ההדסון: דוח החקירה הסופי פורסם

הרשויות האמריקאיות ציינו כי הקברניט צדק כאשר החליט לנחות על הנהר בניו יורק, אך הוא היה מצליח גם לחזור עם המטוס לשדה התעופה

nrg מעריב | 4/5/2010 17:39 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הסוכנות הלאומית לבטיחות בתעופה בארצות הברית פרסמה היום (ג') את הדוח הסופי על נחיתת החירום על נהר ההדסון בתחילת השנה שעברה. הדוח משבח את תפקודו של הקברניט צ'סלי "סאלי" סלנברגר, אולם מציין כי הוא לא היה חייב לנחות דווקא על הנהר ליד ניו יורק.
 
הנוסעים יוצאים מהמטוס שנחת על נהר ההדסון.
הנוסעים יוצאים מהמטוס שנחת על נהר ההדסון. צילום: אי-פי
 
ב-15 בינואר 2009 הטיס סלנברגר את טיסה 1549 של חברת יו-אס איירוויס, שהמריאה מנמל התעופה לה גוורדיה בניו יורק לקרוליינה הצפונית עם 155 נוסעים ואנשי צוות.

דקות אחדות לאחר ההמראה נפגעו מנועי המטוס מלהקת אווזים שחלפה בסמוך. סלנברגר החליט להנחית את המטוס על נהר ההדסון, ולמרבה המזל לא היו נפגעים והמטוס לא התפרק. בעקבות האירוע הפך הטייס לגיבור לאומי.

וול סטריט ג'ורנל דיווח כי אחרי שעברו על אלפי עמודי עדויות ועל הממצאים שנאספו, שבו מחברי הדוח כי סלנברגר על העמדה כי סלנברגר קיבל את ההחלטה הנכונה כאשר הנחית את המטוס על הנהר הניו יורקי מאחר שלא היה בטוח אם יוכל לחזור לשדה התעופה לה גוורדיה.

עם זאת, בדיקות סימולציה שביצעו כמה טייסים הביאו למסקנה כי סלנברגר היה מספיק לנחות בשדה התעופה בקווינס, גם לאחר שמנועי המטוס נפגעו מהציפורים בגובה של 4,000 קילומטר.

"מר סלנברגר היה יכול לקחת החלטה שונה. אבל ההחלטה שלו התבססה על המידע הטוב ביותר שהיה בידיו והוא התבסס על הניסיון ועל האינסטינקטים", אמרה קיטי היגינס,

לשעבר חברת הסוכנות לבטיחות.

סלנברגר לא הגיב על הממצאים החדשים. עם זאת, בספר שפרסם בשנה שעבר, הקברניט ציין כי הוא שקל לזמן קצר לטוס מעל אזורים מאוכלסים בדרך חזרה ללה גוורדיה. "אולם הייתי צריך להיות בטוח שאני אוכל לעשות את זה", כתב. "כי זה היה פוסל כל אפשרות אחרת והיה יכול להרוג מי יודע כמה אנשים על הקרקע".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חדשות חוץ''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים