אלעד: סלילת הכביש לא אושרה; הדחפורים עובדים

ועדת התכנון תדון רק היום בסלילת כביש הגישה לעיר החרדית אלעד, אך העבודות החלו כבר בשבוע שעבר. החברה להגנת הטבע: "מאז שש"ס קיבלה את משרד השיכון - כללי המשחק השתנו"

אביב לביא | 12/4/2010 9:44 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כשאלון רוטשילד, רכז איזור המרכז בחברה להגנת הטבע, יצא בסוף השבוע לסיור הכנה באיזור יער נחשונים, הדבר האחרון לו ציפה הוא מפגש עם כלים כבדים שעובדים במרץ ועורמים ערימות עפר ענקיות. "היום (ב') בבוקר אמור להתקיים דיון מכריע בוועדת התכנון על גורל הכביש שאמור להיסלל במקום", אמר רוטשילד, "אבל מישהו, כנראה במשרד השיכון, החליט לצפצף ולהפוך את השטח עוד לפני שהתקבלה החלטה. זה לא חוקי".

צילום: החברה להגנת הטבע
עבודות בכביש המריבה. ''האיזור הוא צוואר בקבוק'' צילום: החברה להגנת הטבע

כביש המריבה- 4711, אמור להוות נתיב גישה שיוביל מכביש 6 ומחלף נחשונים אל הכניסה הצפון-מזרחית של העיר החרדית אלעד. המחלוקת על אופי הכביש מהווה חלק מהמאבק על השטחים הפתוחים והירוקים, שסובבים את אלעד, ביניהם יער קולה מדרום, נוגעת לעובדה כי עיריית אלעד שואפת להתרחב על חשבון אותם שטחים ולבנות עליהם שיכונים. ארגוני הסביבה מתנגדים בתוקף לתוכניות אלה.

"רמת המינוע של תושבי אלעד, שרובם המכריע חרדים, היא הנמוכה בארץ, ולכן בכלל לא ברור למה צריך שם כביש", אמר רוטשילד. "אבל אם כבר מתעקשים עליו, הצענו שישקעו את הכביש וייצרו מעליו מעבר עילי עם אדמה וצמחיה, שיאפשר תנועה לרוכבי אופניים, מטיילים

ובעלי חיים. האיזור הזה הוא צוואר בקבוק שמחבר בין שטחים פתוחים ממזרח וממערב, ורק אם הוא יישאר פתוח לתנועה, יישמר המסדרון האקולוגי שמאפשר ללהקות של צבאים ובעלי חיים נדירים אחרים להתקיים כאן", הוסיף .

בדיון שנערך לפני מספר חודשים בוועדה לשמירה על קרקע חקלאית ושטחים פתוחים (ולקחש"פ), התקבלה הצעת ארגוני הסביבה, והוחלט להתקין מעבר אקולוגי מעל הכביש.

"עובדות בשטח"

לאחרונה, במפתיע, קיבלו המשתתפים הזמנה לדיון חוזר. "מה פתאום דיון חוזר?", תוהה רוטשילד, "משרד השיכון יכול היה לערער, אבל משך את הערעור. כשמתקבלת החלטה שלא מוצאת חן בעיני איש, לא טורחים לכנס דיון חוזר. מאז שש"ס השתלטה על משרד השיכון, כללי המשחק השתנו".

לאחר שתיעד את העבודות, שיגר רוטשילד מכתב למועצה המקומית דרום השרון וליחידת הפיקוח של משרד הפנים, בו הביע את דעתו על המתרחש: "נדהמתי לגלות עבודות המבוצעות בשטח על-ידי משרד השיכון. מדובר בתופעה שראוי להוקיעה על מנת שלא לגרום לביזוי מוחלט של מוסדות התכנון". גורמים במשרד הפנים אישרו אתמול כי העבודות מתבצעות במקום ללא היתר.

גם בקק"ל הופתעו לשמוע על הדחפורים שצצו לפתע בשטח. גלעד מסטאי, מנהל מרחב חוף-שפלה בקק"ל, שיגר למנהל החברה הכלכלית דרום השרון פנייה דחופה בה הבהיר, כי "העבודות בכביש 4711 מבוצעות ללא תיאום עם קק"ל ופוגעות בשטחי יער". "לא טרחו לחזור אלינו", אומר מסטאי ומוסיף, כי "יש שם פגיעה בשורשי עצים, מבצעים עבודות בלי להתייעץ איתנו איך למזער את הפגיעה ביער. מישהו החליט לקבוע עובדות בשטח ולעצב את פני הכביש עוד לפני הדיון בוועדה".

ממשרד השיכון נמסר בתגובה: "המועצה האזורית דרום השרון מבצעת עבודות לסלילת הכביש בתחום השיפוט שלה. משרד הבינוי והשיכון אינו מבצע כעת כל עבודות. המשרד העביר למועצה האזורית השתתפות בתקציב העבודות המתבצעות בתב"ע של המועצה. אם יש טענות לכאורה על חריגה, יש לפנות למועצה האזורית. התכנית שלנו ממשיכה מחוץ לתחום המועצה האזורית, והיא עומדת מחר לדיון בולקחש"פ ומחכה לאישורה".

מהמועצה האיזורית דרום השרון לא התקבלה תגובה.

aviv67@gmail.com

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

דעות וטורים

המייל הירוק

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים