מסע מחאה - מתחדש מאבק רוכבי האופנועים
האופנוענים חוזרים להיאבק בעליית תעריפי הביטוח ויצאו למסע מחאה בן שלושה ימים ברחבי הארץ. "המטרה היא לעורר את מקבלי ההחלטות"

הפגנת רוכבי אופנועים נגד העלאת מחירי הביטוח במחלף חמד צילום: פלאש 90
לאחר שעלו עם הכלים הדו-גלגליים לכנסת, הפגינו מול משרדי הממשלה, חסמו את כביש מספר 1 ואת נתיבי איילון, רוכבי הדו-גלגלי החליטו לחדש את מאבקם. בתום שבועות ארוכים של הפוגה, התחדש היום המאבק נגד החלטת המפקח על הביטוח להעלות משמעותית את תעריפי הביטוח לרוכבי הדו-גלגלי.
למסע המחאה יצטרפו גם חברי כנסת המזדהים עם המאבק. המסע החל בגני יהושע בתל אביב ויגיע לעפולה, טבריה, כרמיאל וחיפה. ביום השני למסע ייצאו הרוכבים מחיפה לחדרה, נתניה, כפר סבא, ירושלים, בית שמש ובאר-שבע, ובערב יקיימו את האירוע – "מאירים את הנגב". ביום השלישי ייצא המסע לאשקלון, אשדוד ויסתיים בנקודת המוצא בגני יהושע.
המסע יתקיים "לאורכה ולרוחבה של הארץ" במטרה לעורר את דעת הקהל ומודעות הציבור לרכבים הדו-גלגליים ולהמשך המאבק להורדת תעריפי הביטוח. במהלך המסע יחולקו מצות שמורות, כסגולה לשמירה על חיי הרוכבים במדינת ישראל.
פגיעה בשכבות החלשות
ניסים בנימין, מראשי מטה המאבק להורדת תעריפי הביטוח וממארגני המסע, אמר: "מטרת המסע היא להביא להתעוררות בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל, שיבינו שלא ניתן להטיל על סטודנט שקונה קטנוע באלפיים שקל, מס ביטוחי בגובה ששת אלפים לכל שנה – סכום השווה לחצי משכר הלימוד באוניברסיטה".

סטיקר מאבק צילום: פלאש 90
בארץ קיימים למעלה מ-100 אלף משתמשים בכלי רכב דו-גלגליים. בהתאם להצעת המפקח על הביטוח, החל מהראשון בנובמבר 2009 נכנס לתוקפו תיקון בתעריפי ביטוח החובה, שהביא להעלאת תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי בשיעור שבין 25 אחוז לחמישים אחוז בהשוואה לתעריף הקיים כיום.
במטה המאבק אומרים כי העלאת תעריפי הביטוח מהווה פגיעה קשה בשכבות החלשות, כיוון שמרבית
הרוכבים הינם צעירים, שלא יוכלו לעמוד בתעריפים החדשים. מטרת המאבק היא להביא להכרה בחשיבות החברתית, הסביבתית והכלכלית וקביעת תעריפי ביטוח סבירים והגיוניים.
ראשי המאבק תובעים לפתוח את שוק ביטוחי החובה לתחרות חופשית ולבטל את המונופול בביטוח. כמו כן מעוניינים במטה, להגביל את כוחו של המפקח על הביטוח כגורם יחידי שמנחית גזירות כלכליות וחברתיות.