התלת-מימד מגיע לפרסומות בארץ

הצלחת אווטאר והשקת אליס בארץ הפלאות יצרו ביקוש לפרסום בתלת-ממד בקולנוע. תנובה השקיעה בקמפיין חדשני 300 אלף שקל

חני יודל | 23/3/2010 7:49 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
אוואטר
אוואטר באדיבות יח''צ כרמל ואריה
הקמת רשתות קולנוע ענקיות, דוגמת "הסינמה סיטי" החדש בראשון לציון שנפתח לאחרונה, כמו גם הצלחתם של סרטי התלת-מימד החדשים, מביאים עמם התעוררות מחודשת בפרסום במדיום הקולנועי בכלל ובאמצעות טכנולוגיית התלת-מימד בפרט. נראה כי מגמת העלייה בהוצאות לפרסום בקולנוע שאפיינה את 2009, לאחר שב-2008 רשמה ירידה, תמשיך גם השנה.

בעקבות הצלחת הסרט "אוואטר" בתלת מימד, ועם השקת הסרט המדובר "אליס בארץ הפלאות" בארץ, המפרסמים החלו להפנות משאבים ליצירת פרסומות בתלתמימד - שמכוונות כמובן רק לקולנוע.

למעריב נודע, כי חלוצת התחום היא תשלובת החלב תנובה, שיוצאת בקמפיין למעדן הילדים "שטוזים" ב-300 אלף שקל. את טכנולוגיית התלת-מימד לפרסומת, הפיקה חברת גאדג'ט, והקמפיין, באמצעות פרסום מקאן אריקסון, יוקרן בסרטי תלתמימד בלבד ויצריך משקפיים מיוחדים.
"הדבר הכי חם"

עוד נודע, כי בעוד כחודש תעלה גם רד בול בקולנוע קמפיין בתלת-מימד שנוצר בחו"ל, ויעבור אדפטציה מקומית, באמצעות פרסום אברהם. "אין ספק שפרסומות בתלת-מימד, יתפסו חלק ניכר מהפרסום בקולנוע, ככל שסרטי התלת-מימד יתרבו", נמסר מחברת רד בול. "כמו כן, מותגים שהם דינמיים בהווייתם ומסוגלים לעשות התאמה מהירה לטרנד החדש, יפרסמו יותר ויותר בטכנולוגיה הזו.

ברד בול מסכימים שעוגת הפרסום צפויה להשתנות בהתאם: "אין ספק שהתמהיל השיווקי ישתנה עם הטרנד החדש", אומרים בחברה. "הנטייה תהיה לפרסם יותר בקולנוע כמדיום משלים ולחזק אותו. בשלב הראשון, זה לא יבוא על חשבון הפרסום בטלוויזיה, אבל כן על חשבון הפרסום באינטרנט ובשלטי החוצות".

יריב

אברהם, הבעלים של פרסום אברהם, מוסיף כי הקמפיין בטכנולוגיה החדשנית מתאים לחוויית המותג. "התדמית של רד בול, כאתגרית וכקיצונית, תתחדד עם קמפיין תלת-מימד, כיוון שאנו בין הראשונים בתחום", הוא אומר.

גם בתנובה מאמינים שהטכנולוגיה החדשה תציב את החברה בחזית החדשנות. "היום התלת-מימד זה הדבר הכי חם, ואם יתאפשר לנו גם בעתיד ליצור פרסומות בתלת-מימד - ודאי שנפנה יותר תקציבים למדיום", אומרת ענת שון-גרוס, מנהלת חטיבת עסקים ושיווק בתנובה. עם זאת, לדבריה, הפרסום לא יבוא על חשבון מדיומים אחרים, והמהפכה האמיתית תגיע רק בעוד כשנתיים-שלוש - "אז סרטי תלתמימד יהפכו לסטנדרט, והפרסומות ייאלצו להתאים את עצמן לטכנולוגיה".

מחירים בתלת-מימד

אלא שטכנולוגיית התלת-מימד לא תישאר רק נחלתו של המסך הגדול: יבואני פנסוניק וסמסונג כבר הכריזו על השקת מסכי תלת-מימד ביתיים בארץ בעוד כחצי שנה. ישפאר, המייבאת את מסכי סוני, ו"סם-ליין", משווקת מסכי סמסונג בארץ, מתכננות מכירה של מסכי תלת-מימד כבר בחודשים הקרובים, לקראת המונדיאל.

פרסומת תלת ממד לאירוקה
פרסומת תלת ממד לאירוקה יח''צ
אך מסתבר שגם המחירים בתלת-מימד יקרים - בארצות הברית למשל, הטלוויזיה, המגבר והמשקפיים צפויים לעלות בין 4,000-3,000 דולר. זאת, יחד עם העובדה שעדיין חסרים תכנים מתאימים, הופכים את התענוג לנחלתם של קומץ חלוצים מצומצם ובעל יכולת כלכלית.

למרות זאת, הפרסומאים המקומיים רואים בתלת-מימד את דור הפרסומות הבא. "התלת-מימד בהוליווד הוכיח את עצמו כיותר מגימיק חולף", טוען יגאל שמיר, שותף וסמנכ"ל קריאייטיב בגליקמן נטלר סמסונוב. "עם כניסת הטכנולוגיה, הקולנוע, למעשה, יצר לאחרונה יתרון על הצפייה הביתית. הטלוויזיה לא תישאר אחרונה, והתלת-מימד יגיע גם אליה. תחום הפרסום תמיד מגיע אחרון בחדשנות, וגם כאן הוא ידביק לבסוף את הקצב".

הפרסומות התלת-מימדיות בקולנוע, מזכירות את הבאזז ממנו נהנה המדיום שהציג לראשונה פרסומות נעות, בימים של טרום הטלוויזיה המסחרית. שמיר, שבמשרדו בודקים ניסיונות לפרסום בתלת-מימד, סבור כי הראשונים שיעלו בפרסום תלתמימד בטלוויזיה, יזכו לבולטות דומה לאלו שקיבלו הפרסומות הראשונות בערוץ 2.

להערכתו , הם יהפכו לאבני דרך בתחום, דוגמת קמפיין קסטרו והמעיל עם יעל אבקסיס משנות ה-90. " המפרסמים יאלצו לחשוב על דרך לחלק את המשקפיים המתאימים", אומר שמיר, "אבל אני מעריך שבזמן הקרוב הטכנולוגיה תהפוך לישימה ופרקטית.?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים