3 חודשים אחרי שנחנך אתר הגריטה הראשון - התקציב אוזל
תקציב גריטת הרכבים המיועד לתקופה של 5 שנים אמור להספיק לקניית 30 אלף רכבים ישנים. בפועל, קיימים 5 אתרי גריטה, כאשר המכסה השנתית לכל אחד מהם תצטרך לעמוד על 1,200 רכבים בלבד
תקציב גריטת הרכבים שהועמד לרשות המשרד עומד על 20 מיליון שקל ל5- שנים בלבד - כלומר הוא יספיק לקניית 30 אלף רכבים ישנים העולים על גיל .20 במציאות בה כבר היום קיימים 5 אתרי גריטה, המכסה השנתית לכל אתר תצטרך לעמוד על 1,200 רכבים.
רק השבוע, נפתחו 4 אתרי גריטה נוספים- בפתח תקווה, בירושלים, בקריית אתא ובחצור הגלילית. "פתיחת אתרי הגריטה החדשים היא שלב נוסף ביישום התוכנית לעידוד גריטה מוקדמת של כלי רכב שגילם 20 שנה ומעלה", אמר בחגיגיות השר להגנת הסביבה גלעד ארדן.
בתחילת 2010 נחנך אתר הגריטה הראשון באשדוד, בקריאת המשרד להגנת הסביבה כי בעלי רכבים ישנים - בני 20 שנה ומעלה - מוזמנים למסור את רכביהם לאתרי הגריטה, בתמורה ל3,000- שקל. המטרה: לעודד בעלי רכבים ישנים למסור את רכביהם למחזור, מאחר שאלו פולטים זיהום הנאמד בפי 10 מרכבים חדשים.

מכוניות בדרך לגריטה - בקרוב ייגמר התקציב
צילום: אדי ישראל
"נמצא דרכים למימון"
"יש היענות גדולה של אנשים המבקשים להיפטר מכלי הרכב הישנים שלהם בלי כאב הראש של מציאת קונה לאוטו", אומר יוגב ברקוביץ', מבעלי קאר סנטר באשדוד, הזכיין של אתר הגריטה הראשון בארץ. "החוק אומר שרק אוטו העולה על גיל 20 שנה יכול להיגרט", הוא מסביר, "אבל יש הרבה אנשים שמנסים לדחוף מכוניות בגיל 15". לדבריו,
עד היום נכנסו לגריטה רק באתר באשדוד 1,700 מכוניות.
במשרד להגנת הסביבה אומרים, כי לאור ההיענות הגדולה של הציבור, "בהחלט נמצא דרכים בעתיד למימון נוסף של גריטת המכוניות במידה ויהיה צורך". עוד אומרים במשרד: "בשלב הזה רצינו להיות מאוד נגישים לכלל הציבור. כשנגיע לגשר נדע איך לחצות אותו".







נא להמתין לטעינת התגובות








