בלבריסטה: הרעלת סוכר
חג המולד שוטף את עולם הפרסומות במתיקות ורדרדה, מבחילה ומעוררת געגועים לקצת ציניות, וגם: פוטרת ממשרד פרסום? כך תנצח את הסיסטם
אם ניתן רגע למוח הציני שלי מנוחה, החג היהודי המשמעותי הבא הוא פסח (עניין של כמה חודשים, ולא, פורים לא נחשב) ורק עכשיו סיימתם את חגיגות השנה האזרחית החדשה. אז לפני שנוחתים לתרדמת החורף המשמימה, אולי דווקא טוב לקחת כמה רגעים ורדרדים ולא כשרים כצידה. או בקיצור: קבלו שוב תזכורת סכרינית לכך שחג המולד עבר על הגויים והם מושפעים מזה מאוד.
אחת היותר חביבות שהצלחתי למצוא בשבילכם היא זו של GAP שאמנם נמצאת בארץ כבר כמה חודשים אבל טרם הספיקה להשאיר כאן חותם פרסומי (פרט ליח"צ מעולים). אז תסתכלו על זה ותגידו לעצמכם "מתי גם אצלנו", כי זו באמת פרסומת שעושה את העבודה.
GAP ממשיכים כמו כל שנה עם ה-Cheer Factory, אתר שמאפשר לשלוח ברכות אישיות למכרים עם שירים משמחים. את האתר הם השיקו בפרסומת של קבוצת בחורות ובחורים רוקדים, פרסומת טובה כשלעצמה, אלא שכדי להוסיף עניין נוצרה פרסומת שניה בה לוהקו ילדות חביבות שצווחות ושרות ובאמת נראו לי שמחות.
זה נראה מתאים מאוד לאופנת הבייסיק הצבעונית של GAP ולמיצוב השמח שלהם. ויותר מזה מדובר על פרסומת שבה גם מראים בגדים, גם שרים, גם רוקדים, וגם יוצרים באזז שמביא אחריו שלל חיקויים של ילדות ברשת.
אם נותרה לכם סבלנות היכנסו לכאן, ותראו את החיקויים תאמינו או לא, אבל עם הרעש שזה עושה ברשת, רק בשביל זה היה שווה לעשות פרסומת.
ואם כבר חג מולד, ברור שישר חושבים על נייקי (מה לא?!). כבר תקופה ארוכה שנייקי משווקת את המוצרים שלה לפי תת נושאים שהם בעצם צרכי הלקוח, ועכשיו היא שוב יצאה בפרסומת בובות, הפעם עם דמויות של שני שחקני ענק ב-NBA - קובי ברייאנט (דווקא אותו אני
מדובר בסדרת פרקים מצחיקה למדי (וללא תרגום) שבפרק הכריסמסי שלה הופיע סנטה עם האיילים ונתן שואו היפ הופי להפליא. סדרת הסרטונים הזו מובילה כמתבקש לאתר האינטרנט, שם אפשר לקרוא על קובי ולברון, על הנעליים שלהם, לראות את הסדרה ואולי גם לקנות איזו נעל.
האתר מכיל עוד המון פיצ'רים שמתאימים בול לחובבי הספורט. שת"פ עם שחקני NBA זו כנראה ה-דרך לעשות את זה כשרוצים לשווק לחבר'ה צעירים וספורטיביים (או WANNA BE), נעליים.
אז איך אפשר לפספס עם תקציב ענק, פרזנטורים שקולעים בול (דו משמעי) ומיצוב כחברת הנעליים הטובה בעולם? בעיני אין עוררין על השיווק של נייקי. יש תחושה שלא משנה מה יעשו שם, זה תופס.
אבל עזבו אתכם מחג מולד, וקבלו סיפור על נס חנוכה קטן. הנה פרסום חכם של בחור שעל לא עוול בכפו איבד את מקום העבודה (מישהו אמר שהמיתון נגמר?).
מדובר בג'רמי זלצמן (ייתכן שעיברתתי לו את השם), פרסומאי שמצא את עצמו בעקבות המיתון מחפש דרך להתקיים. על דפים דמויי קרטון הוא פרסם את עצמו ברחבי קנדה והקים גם אתר.
הקופי מצחיק, היוזמה מראה על חשיבה מחוץ לקופסה וההצלחה לא איחרה להגיע. מדובר באחד המהלכים היותר חכמים, שנונים ויעילים שראיתי. בעקבותיו כמובן, לזלצמן יש כבר עבודה וגם חיקוי אחד לא רע .
אז נכון שצריך קצת אומץ, רצון וכמה ג'ובות להתחלה וגם נכון שלא כל אחד יכול, אבל תגידו, זה לא עושה לכם חשק לקחת את החיים בידיים ולעשות?!
זהו, משבוע הבא אני מבטיחה לחזור לציניות הפרסומית הרגילה.
