הצעת חוק: לעודד נסיעה לעבודה ביחד
במטרה לצמצם את זיהום האוויר ולהקטין את עומסי התנועה הגישו חברי הכנסת יריב לוין וניצן הורוביץ הצעה המבקשת לתמרץ נסיעה משותפת

נסיעה משותפת (carpool) היא דרך יעילה ביותר לצמצום הגודש בכבישים ולהפחתת ההוצאה (הפרטית והלאומית) על דלק, ובכך גם למניעת זיהום אוויר ולהקטנת פליטת גזי חממה. בהשוואה למקובל בעולם השימוש בכלי זה בישראל הוא מצומצם.
הצעת החוק קובעת כי ההוצאות וההכנסות הכרוכות בנסיעה משותפת יהיו פטורות מכל מס, בתנאי שהשתתפות מי שאינו נוהג ברכב בעלויות הנסיעה לא תעלה על הסכום המתפרסם על ידי החשב הכללי לצורך החזר הוצאות נסיעה בתפקיד. הצעת החוק מגדירה נסיעה משותפת כנסיעה לצרכים פרטיים, לרבות לעניין ביטוח הרכב, שאינה מהווה הסעה למטרות מסחריות מהסוגים המנויים בפקודת התעבורה.
"יש לקוות שההצעה תעודד נסיעה משותפת, תקטין את העומס בכבישים, תצמצם את העלויות עבור הנוסעים למקומות עבודה מרוחקים וכמובן, תפחית משמעותית את זיהום האוויר", אמר לוין.
תוכניות נסיעה לעובדים מופעלות במקומות העבודה בחלק ממדינות העולם במטרה להקטין ככל האפשר את מספר העובדים שמגיעים לעבודה ברכב פרטי. התוכניות מבוססות על ההנחה שלמעסיקים יש השפעה על אופן ההגעה של עובדיהם לעבודה, וכפי שהם משפיעים על עובדים להגיע למקום העבודה ברכב פרטי כך הם יכולים להשפיע עליהם להגיע בדרכים אחרות.
בצרפת, למשל, יש חוק משנת 1982 העוסק באופן כללי בהשתתפות המעסיק בהוצאות העובדים בגין הגעה לעבודה כיום נהנים מההסדר 1.4 מיליוני איש,
בבלגיה העובדים יכולים לקבל ממעסיקם סכום פטור ממס של 15 אירו-סנט לכל קילומטר נסיעה בין הבית למקום העבודה, אם הם משתמשים בתחבורה ציבורית או באופניים. באיטליה נעשה בשנת 2008 נ שינוי בחוק המאפשר לאזרחים, בין שהם עובדים ובין שאינם עובדים, לנכות את מחירם של כרטיסי נסיעה תקופתיים מתשלום מס ההכנסה שלהם.







נא להמתין לטעינת התגובות












