עושה בית ספר לתקשורת
העיתונאי והמרצה לתקשורת יובל אברמוביץ הוכיח כי הוא יכול ליצור באז סביב הספר החדש שלו בהשקעה קטנה יחסית

יובל אברמוביץ' צילום: גלעד בר שליו
לדברי אברמוביץ, כחודשיים לפני יציאת הספר לשוק הוא נכנס לחנות ספרים, דמיין איפה יוצב הבייבי שלו. אברמוביץ: "פתאום קלטתי שיש מאות ואלפי ספרים בחנות ותהיתי איך לעזאזל עושים את זה? איך גורמים לבן אדם להיכנס לחנות ספרים, להרים את הספר ולקחת אותו הביתה. לכן החלטתי ליצור אצל הקוראים הפוטנציאליים שלי הזדהות עם דמותה של יעל וייס, גיבורת הספר ועם העלילה עוד לפני הגעת הספר לחנות".
הגולש שבבלוג ינצח
בשלב ראשון אברמוביץ העלה לפייסבוק ולבלוג שלו בקפה דה מרקר 10 דוגמאות לעטיפה של הספר וכ-5,000 איש חיוו את דעתם ודחפו לכיוון העטיפה הפתיינית שנבחרה לבסוף. לפני כחודש הגיע השלב הבא בשיווק הספר ואברמוביץ פתח לגברת וייס, בלוג בקפה דה מרקר.
הוא
גם השתדל לכתוב את הפוסטים בשפתה הייחודית, מה שהניב מאות פניות של זכרים שהציעו לדמות הדמיונית הצעות שנעו בין דייט רומנטי לאור נרות ועד הצעות זימה שלבטח היו מעלים סומק על לחייה של יעל הלא-ממש תמימה, אילו רק היא היתה דמות אמיתית.
בלוג, טוויטר, פייסבוק וכל היתר
לקינוח הוקם אתר אינטרנט שבו יש פרק לקריאה, שני פרקים להורדה, השירים האהובים על יעל, תמונות שצילמה ועוד הפתעות וכמובן הוכן קליפ שמתכתב עם עטיפת הספר והופץ במייל וגם הועלה ליוטיוב.
שאלת מיליון השקל היא כמובן כמה מיליונים עלתה ההשקה. על כך ענה אברמוביץ (אפילו בלי ששאלנו אותו): "מדובר בהשקעה נמוכה מאוד ביחס לבאזז. בקושי 4,000 שקלים. יצרתי המון שיתופי פעולה, הלהבתי אנשים מהדרך שלי והם התגייסו לעשות חלק מהדברים בהתנדבות או בעלות מינימלית. מסתבר שלא צריכים תקציבים של מיליונים על מנת לעורר עניין".