עושה בית ספר לתקשורת

העיתונאי והמרצה לתקשורת יובל אברמוביץ הוכיח כי הוא יכול ליצור באז סביב הספר החדש שלו בהשקעה קטנה יחסית

יצחק טסלר | 5/3/2010 9:19 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
 
יובל אברמוביץ'
יובל אברמוביץ' צילום: גלעד בר שליו
יובל אברמוביץ (33), מוציא בימים אלו ספר חדש "כאן יעל וייס, תל אביב". לאור העובדה שהוא עובד בתקשורת לאורך מחצית מחייו (כולל לימודי תקשורת לפרחי-עיתונות ב"עבודי קריאייטיב"), הוא יודע כמה קשה לקדם מוצר תרבותי. כשאתה עיתונאי פעיל באחד העיתונים היומיים ("ישראל היום") המתחרה בעיתונים האחרים ("מעריב" ו"ידיעות אחרונות") הקושי כמובן כפול.

לדברי אברמוביץ, כחודשיים לפני יציאת הספר לשוק הוא נכנס לחנות ספרים, דמיין איפה יוצב הבייבי שלו. אברמוביץ: "פתאום קלטתי שיש מאות ואלפי ספרים בחנות ותהיתי איך לעזאזל עושים את זה? איך גורמים לבן אדם להיכנס לחנות ספרים, להרים את הספר ולקחת אותו הביתה. לכן החלטתי ליצור אצל הקוראים הפוטנציאליים שלי הזדהות עם דמותה של יעל וייס, גיבורת הספר ועם העלילה עוד לפני הגעת הספר לחנות".
הגולש שבבלוג ינצח

בשלב ראשון אברמוביץ העלה לפייסבוק ולבלוג שלו בקפה דה מרקר 10 דוגמאות לעטיפה של הספר וכ-5,000 איש חיוו את דעתם ודחפו לכיוון העטיפה הפתיינית שנבחרה לבסוף. לפני כחודש הגיע השלב הבא בשיווק הספר ואברמוביץ פתח לגברת וייס, בלוג בקפה דה מרקר.

הוא

גם השתדל לכתוב את הפוסטים בשפתה הייחודית, מה שהניב מאות פניות של זכרים שהציעו לדמות הדמיונית הצעות שנעו בין דייט רומנטי לאור נרות ועד הצעות זימה שלבטח היו מעלים סומק על לחייה של יעל הלא-ממש תמימה, אילו רק היא היתה דמות אמיתית.

בלוג, טוויטר, פייסבוק וכל היתר

 

אבל אברמוביץ רק החל להתחמם בשיווק הגרילה שלו – הוא פתח ליעל וייס לה פרופיל בפייסבוק, בטויטר ובאתר היכרויות ואז פיזר באזור המרכז 20 אלף סטיקרים בהם כתוב "יעל וייס, בסוף אנחנו נתפוס אותך", "יעל וייס, לא תוכלי לברוח לנצח" ועוד מסרים מאיימים המשתלבים בעלילת הספר. לטובת קצרי-הרואי - המסרים הללו גם שודרו על 20 מסכי פלזמה ברחבי תל אביב ועל מונית בקו חמש.

לקינוח הוקם אתר אינטרנט שבו יש פרק לקריאה, שני פרקים להורדה, השירים האהובים על יעל, תמונות שצילמה ועוד הפתעות וכמובן הוכן קליפ שמתכתב עם עטיפת הספר והופץ במייל וגם הועלה ליוטיוב.

 שאלת מיליון השקל היא כמובן כמה מיליונים עלתה ההשקה. על כך ענה אברמוביץ (אפילו בלי ששאלנו אותו): "מדובר בהשקעה נמוכה מאוד ביחס לבאזז. בקושי 4,000 שקלים. יצרתי המון שיתופי פעולה, הלהבתי אנשים מהדרך שלי והם התגייסו לעשות חלק מהדברים בהתנדבות או בעלות מינימלית. מסתבר שלא צריכים תקציבים של מיליונים על מנת לעורר עניין".



כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים