עלייה במספר התלונות נגד תוכניות טלוויזיה ורדיו
דוח נציב תלונות הציבור מציג עלייה של 41 אחוזים בין השנים 2007 ל-2008. מרבית התלונות נובעות מחוסר שביעות מתוכן השידורים ומרמתם
הרוב המכריע של התלונות, 2,925, מתייחס לטלוויזיה, עם גידול של 42 אחוזים מאז 2007. רוזן מייחס את העלייה ל"חוסר שביעות רצון של הצופים מתוכן השידורים בערוצים המסחריים, במיוחד באשר לרמתם, שנתפסה לעתים כלא ראויה לשידור". עיקר התלונות מתייחסות לתוכן עצמו (749 תלונות על תוכן התוכניות לעומת 544 בשנה הקודמת, ו-253 על תוכן החדשות, לעומת 191 בשנה הקודמת).
491 תלונות עסקו בקדימונים (לעומת 95 בלבד ב-2007), ו-432 בתוכן הפרסומות (לעומת 357 ב-2007). בעניין ריבוי הפרסומות אין חדש - 83 תלונות הוגשו בנושא ב-2008, בדומה לשנה שקדמה לה.
התלונות בנושא התוכן התייחסו לתוכניות כמו "המטבח" (תלונות בדבר התנהלות אלימה ובוטה של השף עזרא קדם), ו"גם להם מגיע" (טענות לפגיעה באוכלוסיית הסובלים מתסמונת טורט). תלונות אחרות התייחסו לשעת שיבוץ מוקדמת מדי של תוכניות בעלות אופן פרובוקטיבי כמו "הפוליגרף" ו"טלנובלה בע"מ" בשידוריה החוזרים.

בנוגע להתפלגות התלונות לפי הזכיינים, עולה כי זכיינית ערוץ 2 "רשת", החולשת על ארבעה ימי שידור בשבוע, קיבלה את מרב התלונות - 430 (לעומת 199 בשנת 2007). "קשת" אחריה עם 212 תלונות (לעומת 136 בשנת 2007), וערוץ 10 עם 159 תלונות - ירידה של 52 תלונות משנת 2007.
למרות שערוץ 10 משדר שבעה ימים בשבוע, הוא זכה למספר התלונות הנמוך ביותר. רוזן טוען כי הסיבה נטועה ברייטינג הנמוך יותר של הערוץ לעומת זה של ערוץ 2. "חדשות 10" השיגו 120 תלונות לעומת 151 של מהדורת חדשות 2, הבדל לא ממש פרופורציונלי להבדלי הרייטינג הגבוהים יותר בין שתי המהדורות, שהרי חדשות הערוץ השני משיגות רייטינג גבוה משמעותית מזה של 10.
לגבי הרדיו - עשרות התלונות הבודדות שהגיעו מתייחסות ברובן להתנהגות והתבטאות לא הולמת של מראיינים. מבין כל התלונות שהגיעו אל שולחנו של רוזן,
נוסף לדוח, הציג רוזן לשר התקשורת את עמדתו לגבי הרגולציה הקיימת. "אף זכיין לא הצליח לעמוד במחויבותיו לתוכן ולשמירה על איכותו של המסך", ציין. "הרגולציה הכופה לא צלחה, אין לה די כוח פוליטי, כדי לחייב זכיינים או בעלי רשיון לנהוג על פי דרישות החוק ועל פי התחייבויותיהם לרגולטור. יש בכך הודאה בחולשת השלטון כלפי זכייניו".
רוזן מציע אפשרות, בה תונהג רגולציה תמריצית, אותה הוא מכנה "רגולציה חיובית", תוך הקמתה של קרן מרכזית לטלוויזיה איכותית, שתעוגן בחוק. את הקרן, מציע רוזן, ינהל גורם ציבורי מקצועי, והיקף משאביה השנתי יהיה גבוה ממה שאמור להיות מוקצב לסוגה עלית, ומחויב על פי חוק הרשות השנייה.