עורכת דין התרשלה, וחויבה לפצות לקוחה
בית המשפט בקריית ביאליק גזר על עורכת דין לשלם ללקוחה אלפי שקלים משום שייצגה אותה באופן רשלני, ולא עדכנה אותה בתביעתה

פטיש בית משפט. צילום ארכיון: יהונתן שאול
עורכת הדין הגישה את התביעה להעלאת סכום המזונות של מרשתה בחודש יולי 2006, אך לא עדכנה את הלקוחה במצב התיק ולא הגישה סיכומים בעניינו במשך חמישה חודשים, גם לאחר ארכות והתרעות.
כתוצאה מכך מחקה השופטת את התובענה שהוגשה בתיק, והלקוחה תבעה את עורכת דינה על שכר הטרחה, על הליך הבקשה לביטול פסק דין שנכשל ועל הכסף שיכולה היתה לקבל מאבי בתה במשך כל התקופה.
עורכת הדין שנתבעה: מדובר בטעות בשיקול הדעת
עורכת הדין הנתבעת טענה כי מדובר היה ב"טעות בשיקול הדעת", וניסתה להסתמך על תקדימים שונים, לרבות פסיקת בית המשפט העליון שפטרה בעבר עורך דין שטעה בשיקול דעתו.
השופט נווה דחה את טענותיה, וקבע כי עליה לשאת באחריות לכשלים. "עיון בחומר המונח בפני בית המשפט מלמד, כי הנתבעת אכן התרשלה התרשלות ממשית בכך שלא הגישה סיכומים במשך תקופה ארוכה, תוך שהיא איננה עוקבת
אחרי החלטות בית המשפט", כתב השופט בפסק הדין.
"אינני מוכן לקבל, בשום אופן, מצב שבו במשך ימים ארוכים, וחודשים, נמנע עורך דין מלקיים החלטות בית המשפט, לא מודיע דבר לבית המשפט, ובסופו של דבר, משניתנת החלטה לרעת לקוחו, בוחר עורך הדין לגלגל את האשם לפתחם של בא כוח הצד שכנגד, עורך הדין שמייצג את הלקוח לאחריו, ואף לפתחו של הלקוח עצמו", הוסיף השופט.