סערה בענף הפרסום סביב "השעון של שאמה"

אילון זרמון התעמת עם ח"כ שאמה על הצעת החוק שלו, אבל בתעשייה מתלוננים דווקא על זרמון: "למה היינו צריכים להסתבך עם היו"ר הבא של ועדת הכלכלה"?

חני יודל | 22/10/2009 13:16 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה  (ליכוד), שלפיה יופיע שעון על המסך בזמן הפרסומות בטלוויזיה שימנה את הדקות עד סיומן, מעוררת סערה בענף הפרסום. המפרסמים והפרסומאים מתנגדים להצעה שעלולה לגרום לצופים לנטוש את הספה ללא חשש שיפסידו את המשך התוכנית שבה צפו, וטוענים כי תביא יותר נזק מתועלת. 
אילון זרמון.
אילון זרמון. צילום ארכיון: יוסי אלוני


"ההצעה הזו היא מלכודת דבש", אומר לעסקים אייל חומסקי, מבעלי פרסום אדלר חומסקי. "בכל המדינות הנאורות בעולם, הפרסום מממן את תעשיית הטלוויזיה. אני לא מבין למה ישראל צריכה  להיות  פרימיטיבית ושונה אם יפגעו באפקטיביות של הפרסום, הכנסות הטלוויזיה יפחתו, מה שיוביל לפיטורים המוניים".

גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב, חושש אף הוא  לעתיד הטלוויזיה, אם הצעת החוק תעבור. "דווקא עכשיו, כשיש ערוצים מסחריים הנלחמים על קיומם, שוכחים את טובתם", טוען סמסונוב. עם זאת, הוא דווקא מפרגן לעצם הרעיון של שאמה. "כרעיון מדובר בהצעה מקורית, ועבורו זוהי הצעה ראויה, אלא שהתפקיד שלנו הוא להציף את המשמעויות ואת ההשלכות".

גם איילון זרמון, מבעלי זרמון גולדמן, הביע מורת רוח מהצעת החוק, כאשר אתמול התעמת עם שאמה בתוכנית "נכון  להבוקר" בגלי צה"ל . "זה מגוחך, הטיח זרמון 

בשאמה, "ההצעה שלך פופוליסטית, וכנראה הרבה אתם לא עושים בבית המחוקקים". על כך אמר שאמה "מדובר  בשירות לציבור. חברי  הכנסת שוקלים את דברי הפרסומאים, אבל קודם כל מה שחשוב זה הצרכנים".

יש לזכור,  כי בנובמבר 2010 צפוי שאמה להחליף את ח"כ אופיר אקוניס כיו"ר ועדת הכלכלה, דבר  שיאפשר לו כוח לקידום ההצעה. לאור זאת, מספר בכירים בענף מתלוננים על הדרך שבה התעמת זרמון בשידור עם שאמה. "למה  אנחנו צריכים להסתבך עם מי שעתיד לעמוד בראש ועדת הכלכלה"?, התלונן בכיר בתעשייה.

לעסקים נודע כי איגוד משרדי הפרסום אף ניסח מכתב בנושא, שיישלח לזרמון. למרות זאת,  מי  שצפויים להיפגע מאישור הצעת החוק, שתאפשר לצופים למדוד את הזמן שנותר עד לסיום הפרסומות,  הם בעיקר זכייניות הטלוויזיה והמפרסמים.

כרמל שאמה
כרמל שאמה צילום ארכיון: פלאש 90

לפרסומאים, שמשלמים לפי נקודת רייטינג, כך שהתשלום הסופי עבור פרסומת תלוי ברייטינג שהניבה התוכנית, פחות משנה אם הצופים ינטשו את המסך. הם ישלמו לזכייניות פחות עבור הפרסומת, או שישלימו את ההפרש בפרסום בתוכנית אחרת.

איגוד השיווק הישראלי והזכיינים הם שעשויים לפעול נגד הצעת החוק, שתפגע באופן ישיר  בהכנסותיהם. "הצופה אינו זקוק לאפוטרופוסים", אומרת תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק  הישראלי. "צרכני הטלוויזיה נהנים כבר היום מזכות בחירה וממגוון ערוצים, שלא לדבר על הורדת  תוכניות באינטרנט וממירים  מקליטים, ולכן יותר משהיוזמה החדשה תועיל לצופים, היא תזיק  למפרסמים, ובראש ובראשונה לזכיינים. אנו מצפים מחברי הכנסת להושיט יד מחזקת לזכיינים ולא לפגוע בהם פגיעה אנושה".  

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים