המכונית החשמלית מגיעה לישראל
צעד נוסף לקראת תחבורה ידידותית לסביבה: משרד התחבורה אישר יבוא רכב חשמלי "לצורכי ניסוי"

טסלה היא חברה אמריקאית אשר משווקת בארצות הברית ובבריטניה מכונית ספורט דו-מושבית, שנקראת "טסלה רודסטר" ומבוססת על שלדה ומכלולי מתלים של חברת לוטוס הבריטית. טסלה פיתחה טכנולוגיה בתחום הסוללות והאינטגרציה שלהן עם מנוע חשמלי, והמכונית שלה מציעה ביצועים טובים בתחומים דינמיים של תאוצה ומהירות, וגם בתחום טווח הנסיעה.
המנוע שלה מספק 248 כ"ס, היא מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.2 שניות , מהירותה מוגבלת ל-200 קמ"ש (בעיקר במטרה לחסוך בחשמל), וטווח הנסיעה האופטימלי שלה הוא 354 ק"מ. משך הטעינה של סוללת המכונית הוא 3.5 שעות. המכונית הבסיסית של החברה נמכרת בבריטניה תמורת 89 אלף ליש"ט (כ-535 אלף שקל, לפני מסים), כלומר לא מדובר במכונית עממית אלא במכונית ספורט יקרה וייחודית.
בעבר פורסם בישראל שעידן עופר, חובב מכוניות ואחד הבעלים של חברת בטר פלייס, יחד עם שי אגסי, ביקש לייבא מכונית כזאת לעצמו.
חברת בטר פלייס ביקשה לפני מספר חודשים ממשרד התחבורה אישור להביא מכונית אחת כזאת לישראל, אולם נתקלה בסירוב. זאת מפני שלטסלה אין יבואן רשמי בארץ ומכיוון שליצרן אין כרגע אישורי תקינה אירופית שנחוצים כדי לייבא מכוניות לישראל.
לפני שבועות אחדים נערכה פגישה בין משה קפלינסקי, לשעבר סגן הרמטכ"ל וכיום מנכ"ל חברת בטר פלייס ישראל, לבין שר התחבורה ישראל כץ. בפגישה זאת סקר קפלינסקי את תוכניותיה של בטר פלייס ואת הערכותיה לגבי השוק העולמי למכוניות חשמליות בעתיד.
בעקבות הפגישה הנחה השר כץ את מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, לצמצם ככל האפשר את הקשיים הביורוקרטיים בפני יבוא של מכוניות חשמליות לישראל.
האישור שניתן ליבוא טסלה מיועד בעיקרון לדגמים שלא מיוצרים בייצור סדרתי, שלא כמו במקרה של טסלה רודסטר, אשר מיוצרת אמנם בהיקף מאוד מוגבל אבל באופן סדרתי.
לדברי מקורות במשרד התחבורה, בטר פלייס הגישה לאגף הרכב את האישור, והתחייבה שהמכונית מיועדת לניסוי ותשמש אך ורק את עובדי החברה, וכך ניתן "האור הירוק", והמכונית עושה את דרכה לישראל.