שיטת נתניהו ומשתפי הפעולה שלו
אצל נתניהו קודם כל קובעים תקציב ואז מתחילים לעדכן אותו כל כל כמה חודשים - לעולם לא מוסיפים לו, רק מקצצים או מסיטים כספים לטובת משרד הביטחון. והשרים? הם בדרך כלל מרימים את היד כמו רובוטים
מהי שיטת נתניהו? קודם כל קובעים תקציב ולאחר מכן מידי כמה חודשים מעדכנים אותו. לעולם לא תוספות תקציב אלא קיצוצים או הסטת משאבים לנושאים החשובים. בעצם רק לנושא חשוב אחד - ביטחון. במדינה בה כל טנק ממוגן על ידי חליפת מיגון שעולה מיליונים, האזרחים צריכים לדאוג לעצמם. עד היום לחלק גדול מהאזרחים אין מקלטים פשוטים, שלא לדבר על הגנה מפני פגעיה של הכלכלה המתקדמת שהתפתחה בישראל.
כאשר נתניהו נבחר לראש ממשלה ב-1996 הוא קיצץ קיצוץ עמוק בתקציב והביא את המשק למיתון שבו עלתה האבטלה למעל ל-10%. כאשר שימש כשר אוצר ב-2003 הציג תוכניות כלכליות חדשות לבקרים בשמות שלא היו מביישים את אורוול, שכולן הציעו עוד ועוד קיצוצים בעיקר בנושאים החברתיים. והנה זה חוזר.
אמרו לנו שנקבע תקציב לשנתיים
כדי לשמור על יציבות, ולא עברו חודשיים והיציבות הפכה לפחות חשובה, וכבר מדווח על צורך בקיצוץ נוסף של מעל 4 מיליארד שקל. בלי לדווח לשרים, לכנסת או לציבור, כולם מועמדים בפני עובדה מוגמרת. זה יכול לקרות כיון ששר הביטחון, הסוציאליסט מבנייני אקירוב, רוצה עוד ועוד תקציבים לביטחון - וחברי הכנסת במפלגתו, שמתקשים להחליט מה לאכול לארוחת צהריים, נוהים אחריו ומקסימום ממלמלים משהו במקום להעיף אותו לכל הרוחות.
האם קרה משהו בביטחון או בכלכלה שדורש את המהלך הזה? זהו שלא. שר הביטחון טען לא מכבר שאיראן אינה מהווה סיכון קיומי למדינת ישראל. נראה שהתחזיות הכלכליות של האוצר ובנק ישראל היו פסימיות מידי ולכן כנראה שייגבו יותר מסים ממה שהיה צפוי ושלא תהיה צמיחה שלילית. אם כך הגירעון אמור לקטון ולא לגדול, מה שמבטיח שאין שום צורך לא להוסיף לביטחון ולא לקצץ בדברים האחרים. אולי אפילו בשל המצב יש להוסיף לתקציבי הרווחה, אבל את זה הס מלהזכיר.
אז כל מי שמצביע בעד הסטת התקציב הזו אינו שר ולא סגן שר ואפילו לא פקיד אלא רובוט שמשמש כלי משחק בידי אלו שאפילו רובוטים היו מתביישים לשתף איתם פעולה.
המאמר פורסם במקור באתר העוקץ