מי ישתתף במכרז לגריטת רכב?

המשרד להגנת הסביבה צפוי להפעיל החל מתחילת השנה הבאה פרויקט להורדת מכוניות בנות 20 שנה ויותר מכבישי ישראל. מדוע הוא מסרב לחשוף את שמות המשתתפים במכרז?

גיל מלמד | 30/9/2009 11:55 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני כחודש, לאחר דחיית התאריך המקורי, חל המועד האחרון להגשת הצעות במכרז של המשרד להגנת הסביבה לגריטת מכוניות ישנות. לפי התוכנית המקורית, המשרד להגנת הסביבה אמור להפעיל את הפרויקט, שבמסגרתו יורדו מן הכבישים מכוניות בנות 20 שנים ויותר, כבר ב-1 בינואר 2010.
 
ממתינה לגריטה
ממתינה לגריטה צילום: קוקו

תקציב הפרויקט, בסך 20 מיליון שקל לשנה הראשונה, אושר כבר בממשלה הקודמת. בתגובה לפניית מעריב בנושא, מסר דובר המשרד כי במועד שנקבע (1 בספטמבר) הוגשו "מספר הצעות", אולם הוא סירב בכל תוקף לומר מי הם הגופים המציעים.

כפי שפורסם בעבר במעריב, המכרז המקורי איפשר רק לגורמים שעוסקים בפירוק רכב לצורך מכירת חלקים להתמודד בו, למרות שמטרת הגריטה (מלשון הפיכה לגרוטאה) היא למחזר את רוב חלקי הרכב ולמנוע מצב שבו חלקים ישובו לשימוש במכוניות שנעות על הכבישים.

גורמים בענף הסבירו כי אכיפה של איסור כזה תהיה כמעט בלתי אפשרית - בעיקר במצב שבו כל הבסיס הכלכלי של תוכנית הגריטה (תשלום של 3,000 שקל בלבד לבעלי מכוניות ישנות) רעוע מאוד. למרות זאת, דובר המשרד להגנת הסביבה מבטיח שתוכנית הגריטה תצא לדרך כמתוכנן, כלומר ב-1 בינואר 2010.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים