מי ישתתף במכרז לגריטת רכב?
המשרד להגנת הסביבה צפוי להפעיל החל מתחילת השנה הבאה פרויקט להורדת מכוניות בנות 20 שנה ויותר מכבישי ישראל. מדוע הוא מסרב לחשוף את שמות המשתתפים במכרז?

ממתינה לגריטה צילום: קוקו
תקציב הפרויקט, בסך 20 מיליון שקל לשנה הראשונה, אושר כבר בממשלה הקודמת. בתגובה לפניית מעריב בנושא, מסר דובר המשרד כי במועד שנקבע (1 בספטמבר) הוגשו "מספר הצעות", אולם הוא סירב בכל תוקף לומר מי הם הגופים המציעים.
כפי שפורסם בעבר במעריב, המכרז המקורי איפשר רק לגורמים שעוסקים בפירוק רכב לצורך מכירת חלקים להתמודד בו, למרות שמטרת הגריטה (מלשון הפיכה לגרוטאה) היא למחזר את רוב חלקי הרכב ולמנוע מצב שבו חלקים ישובו לשימוש במכוניות שנעות על הכבישים.
גורמים בענף הסבירו כי אכיפה של איסור כזה תהיה כמעט בלתי אפשרית - בעיקר במצב שבו כל הבסיס הכלכלי של תוכנית הגריטה (תשלום של 3,000 שקל בלבד לבעלי מכוניות ישנות) רעוע מאוד. למרות זאת, דובר המשרד להגנת הסביבה מבטיח שתוכנית הגריטה תצא לדרך כמתוכנן, כלומר ב-1 בינואר 2010.






נא להמתין לטעינת התגובות






