סיכום שנה: הפרסומות הטובות (והגרועות) ביותר
פלאפון או גולדסטאר? דיוטי פרי או טורנדו? אחרי שצחקנו, דמענו, תיעבנו ולגלגנו במשך 12 חודשים, הגיע זמן לחיסול חשבונות. הנה סיכום השנה שחלפה במקבצים: מהפרסומות המצטיינות ועד למטופשות ביותר
במקום ה-5: פיס (גיתם BBDO)
כבר היו לנו השנה כמה פארודיות על עולם הפרסום, אולם הכלב לאקי לקלק את לבנו עד כלות כשחדר לתוך הבגד כדי לראות את המבנה המולקולאקי שלו. לא הכי קשור למפעל הפיס, אבל נו, מה זה פה, הקטנונייה?
במקום ה-4: שוופס (אדלר חומסקי ורשבסקי)
שני הברנשים שמדובבים את הרחוב סביבם היו משב רוח רענן במקבצינו הלחים מזיעה. רק בפעם הבאה בעברית, בבקשה.
במקום ה-3: גולדסטאר (מקאן אריקסון)
לפעמים להעליב נשים דווקא משתלם. אחת הפרסומות החמודות של גולדסטאר, עם הנערה המייבבת, הכמירה את לבב כולנו.
במקום ה-2: פלאפון (אדלר חומסקי ורשבסקי)
סרטוני ה”אין לנו מושג מה אנחנו רוצים להגיד, אבל הנה נינט” של פלאפון נגוזו, ובמקומם קיבלנו עולם אחר, מפעים ויפהפה. המהפך המוצלח של השנה.
ובמקום הראשון: ופל בייטס עלית (באומן בר ריבנאי)
שיחוק השנה בכל קריטריון. קמפיין הפליימוביל של ופל בייטס היה מצחיק, מקורי, יצירתי, לא מתאמץ, מקסים, קאלטי, ולשם שינוי במחוזותינו - קשור קשר הדוק למוצר שהוא מפרסם. הוופלים הם זעירים, אז היקום שבו הוא
נדב פרסמן, מנהל הקריאייטיב, מזל טוב.
“אנחנו שמחים מאוד על הזכייה. זהו רגע קטן קטן קטן עבור באומן בר ריבנאי. אנחנו מאחלים לכולם שנה של מהלכים קטנים כאלה”.
במקום ה-5: אקטיביה (שלמור אבנון עמיחי)
אחותי, זה עובד פצצה, שיואו. הבלהה הנצחית של שתי הנערות העלק-גזעיות שיושבות ומדסקסות על הגזים שלהן גרם בעיקר לתוצאה אחת: עכשיו מפדח לקנות יוגורט אקטיביה.
במקום ה-4: שניצל תירס מאמא עוף (ג. יפית)
חוכמה קטנה להכניס את ג’ למצעד הזה, ובכל זאת היא הצליחה להיתחב לכאן עם הילדון שמדקלם בעציות “שניצל תירס, שניצל תירס” ומושך בשרוולה, ולכולנו די ברור שמחר הוא הולך לחטוף כאפות אימים בבית הספר.
במקום ה-3: טורנדו (אדלר חומסקי ורשבסקי)
אהבנו את הקמפיין הקודם, עם קריין הטורררנדו האלמותי, אבל אז הגיעו הסרטונים הכבדים והעייפים האלה עם הזוג החיוור בווילה בתוספת דיאלוגים פיגוריים שפשוט לא נגמרו והמשרתים ששואגים בסוף כדי לשחזר בכוח את הקאלט, וכולנו עברנו לאלקטרה.
במקום ה-2: פוסטינור (ערמוני בייטס)
הפוסטמות של פוסטינור הצליחו בעת ובעונה אחת להיות הזויות, מביכות וסתומות ולהעביר מסר בעייתי של עידוד חוסר אחריות בקרב נערות. הישג נאה בשביל פרסומת אחת, מה שמקנה להן את המקום השני והמכובד.
ובמקום הראשון: דיוטי פרי (גליקמן נטלר סמסונוב)
הרבה פרסומות גרועות היו לנו השנה, אבל פרסומת הדיוטי פרי הייתה רעה לתפארת, מושקעת ופומפוזית ואיומה לחלוטין. השיר המטופש “היי רותי רותי, תקני בדיוטי” עם הבדיחה סרת הטעם “את שוב חושבת כמו בלונדינית!”; תפאורת המסך-ירוק המביכה והצעקנית עם הרקדנים הבובתיים שנלקחה כנראה משנת 1990; וכמובן, הזבוב שבקצפת, גאלה קוגן, בדרך כלל מותק של עלמה, הפעם בתפקיד רותי הסתומה עם המבט החלול והמשחק הגרוע, נועצת עיניים מזוגגות בשורת בשמים שנוסעים באוויר מולה כשאצבעה תקועה בפיה במחווה לפגועי מוח, ממתינה שהקריין יסיים כבר לדבר והיא תוכל לברוח משם הכי רחוק שאפשר. אולי לוונצואלה.