BBC במגעים עם יס והוט להשקת ערוצי נישה

דין פוזניסקי, בכיר ב-BBC חושף את התוכניות להתרחבות בשוק הישראלי ומצהיר: "אנחנו מחפשים כל הזדמנות שתתאפשר כאן ואנחנו מבינים את הקושי התקציבי, לכן נבדוק גם אפשרות לפתח את CBBC ב-VOD. בחצי שנה הקרובה ננהל את המגעים, ואני בטוח שב-2010 כבר נראה פה לפחות 3 ערוצים"

לי-אור אברבך | 15/9/2009 12:09 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
רשת השידור הבריטית BBC בוחנת בימים אלו התרחבות בשוק הישראלי. ל נודע כי בתקופה האחרונה מנהלת הזרוע הבינלאומית של הרשת מגעים עם יס והוט להשקה של מספר ערוצי נישה בישראל. בין היתר נבדקת האפשרות כי בערוצים אלו יהיה גם תוכן שיופק על ידי BBC במיוחד לישראל ובעברית.
דין פוזניסקי
דין פוזניסקי יח''צ


בימים אלו מבקר בישראל דין פוזניסקי, סגן נשיא ומנהל אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה ב-Channels BBC Worldwide. בין היתר נפגש פוזינסקי עם בכירים בחברת הכבלים ובחברת הלוויין במטרה להרחיב את הפעילות של BBC בישראל.

"אני מקווה שנשיק פה כמה ערוצים נוספים, ושבשנה הבאה אבלה פה קצת יותר זמן", אמר בראיון מיוחד למעריב. "לפני 3 שנים החטיבה הבינלאומית של BBC החליטה להרחיב את הערוצים במותג בז'אנרים שונים. היה לנו עד אז רק BBC פריים והחלטנו להמציא את זה מחדש. השקנו ערוץ ילדים, ערוץ לייף סטייל, ערוץ ידע וערוץ בידור. יש לנו מצע שיכול לתת מענה גם לילדים בני שנתיים וגם למבוגרים".

בנובמבר השנה יבצע BBC את הצעד הראשון שלו לקראת ההתרחבות הצפויה בישראל. אחרי שנים מנומנמות ארוכות יעבור ערוץ BBC פריים שינוי דרמטי ויהפוך לערוץ BBC Entertainment ללא כל תוספת תשלום. "BBC פריים לא ייצג את מה ש-BBC מסוגל לעשות", אומר פוזינסקי, "לכן אנחנו משיקים את ה-Entertainment. פריים יכול להיות כל דבר, אינטרטיינמנט זה בידור באופן מובהק - 'מי רוצה להיות מיליונר', 'החוליה החלשה', 'רוקדים עם כוכבים'. יהיו בו 800 שעות שידור חדשות, מתורגמות לחלוטין לעברית. אז יהיה אפשר לראות עלייה מבחינת האיכות והצופים".
ישראל, כמו פולין

ברחבי העולם ערוצי BBC השונים, שפרט ל-CBBC משודרים אך ורק מחוץ לבריטניה, הם בתשלום ובשילוב פרסומות. "בכל מדינה אנחנו מעצבים את הערוצים בהתאם לשווקים המקומיים", מספר סגן הנשיא בשיחה במלונו בתל-אביב, "יש לנו מנויים רבים. משום שאנחנו לא נהנים מהתמיכה הציבורית של BBC, בדרך כלל אנחנו גם מוכרים פרסומות בערוצים".

בישראל לא תהיה לכם אפשרות.
"זו בעיה ואנחנו ערים לה, לכן אנחנו נסתכל על מודל של PAY (ערוץ שמשלמים עליו בנפרד, ל.א.), כי לא יהיה ניתן לעשות פה פרסומות, עד שלא יהיה שינוי ברגולציה".

שינוי הרגולציה המתוכנן מוכר לכם?
"שמעתי על הכוונות לעשות את זה. בעבודתי הקודמת ב-MTV כל הפרסום כמעט בענף האירופי הגיע מישראל, אז אני מודע מאוד לשוק הזה, ועבדתי עם מפרסמים ישראלים. הרפורמה הזו יכולה לתת לנו הזדמנויות חדשות והרבה יותר יכולת לדבר ישירות עם הקהל המקומי, על-ידי לקיחת חסויות מקומיות. זה מאוד חיובי להביא מפרסמים ישראלים לשם, כי זה שוק מצוין ומאוד קריאייטיבי.

"אנחנו מחפשים כל הזדמנות שתתאפשר כאן ואנחנו מבינים את הקושי התקציבי, לכן נבדוק גם אפשרות לפתח את CBBC ב-VOD.

בחצי שנה הקרובה ננהל את המגעים, ואני בטוח שב-2010 כבר נראה פה לפחות 3 ערוצים.

בהחלט ייתכן שנקיים בהמשך שיתוף פעולה עם חברה ישראלית ונשתמש בה להפקה מקומית, תחת פיקוח שלנו", חושף פוזינסקי את תוכניותיו. "זה לא יקרה השנה, אבל אני לא בטוח שלא יקרה בהמשך. אין ספק שאם יהיו כאן ערוצים שלנו נצטרך לעשות יוזמות מקומיות, עם מגישים ישראלים והפקות ישראליות, כמו שעשינו בפולין למשל. כשהערוץ מושק בשוק מסוים הוא מתפתח גם למגזינים, אתרי אינטרנט ומרצ'נדייז".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים