שברו שביתה: הרשויות הגדולות לא הצטרפו לקטנות
שביתת האזהרה שיזם אתמול השלטון המקומי נחלה הצלחה חלקית בלבד, לאחר שהעיריות הגדולות סירבו להצטרף אליה. "נטשו אותנו שותתי דם", מאשים יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט

נהגי משאיות האשפה מתכוננים למחאה מול משרד ראש הממשלה צילום: ישראל מלובני
הסיבה העיקרית לשביתת האזהרה היא הקיצוץ של מאות מיליוני שקלים במענקים הממשלתיים, שנועדו לאזן את תקציבי הרשויות המקומיות החלשות יותר. אתמול התברר כי 15 הערים החזקות - "פורום ה-15" - שאינן מקבלות את מענקי האיזון, הפנו את גבן לרשויות החלשות שסובלות מהכנסות עצמיות נמוכות ותלויות בחסדי הממשלה. מפורום ה-15 הבהירו אתמול כי הסיבה לאי הצטרפותם לשביתה אינה בגלל שאין להם עניין במאבק, אלא בגלל מחלוקות עם השלטון המקומי על דרך ניהולו.
על פי נתונים שנאספו על ידי השלטון המקומי, למעלה מ-200 רשויות מקומיות ברחבי הארץ השביתו את שירותיהן המוניציפליים, וכמחציתן גם את שירותי החינוך. כיוון שהרשויות החזקות והגדולות לא הצטרפו לשביתה, התוצאה הייתה שמרבית האוכלוסייה בישראל לא הרגישה את ההשבתה.
למרות האכזבה, עתיד מרכז השלטון המקומי להמשיך היום במחאה. בעשר בבוקר יקיימו ראשי הרשויות הפגנה מול
לשכת ראש הממשלה בירושלים. קודם לכן ייצאו מאות רכבים של הרשויות, בהם של איסוף אשפה, לכיוון ירושלים בנסיעה אטית על כביש מספר 1 תחת הסיסמה "ביבי הורס שוב את הרשויות המקומיות". כן צפויים שיבושי תנועה וחסימות כבישים בצמתים שונים ברחבי הארץ. היום צפויים המשך השיבושים ברשויות עצמן: לא תתקיים קבלת קהל, לשכות הרווחה לא יפעלו, לא תיאסף אשפה וחלק מעובדי השלטון המקומי לא יתייצבו במקומות עבודתם בבתי הספר.
מה שברור הוא שהניסיון להשבית את מערכות החינוך המקומיות נכשל. על פי נתוני משרד החינוך, כ-81 אחוזים מהתלמידים בישראל למדו כרגיל. אנשי חדר המצב שנפתח במשרד דיווחו כי 73 אחוזים מהרשויות המקומיות, 185 במספר, לא השביתו את מערכת החינוך אצלן, גם אם השביתו חלקים אחרים בעבודת הרשות.
יו"ר הנהגת ההורים הארצית, אתי בנימין, עתרה אתמול לבג"ץ בבקשה להורות ליו"ר בוחבוט להימנע מהשבתת מערכות החינוך ברשויות המקומיות. בעתירה שהגישה באמצעות עורך הדין אברהם שלום בר יוסף, טענה בנימין, בין היתר, כי יש להימנע משימוש בילדים במאבקים מסוג זה. משרד החינוך התייצב לצדם של בנימין ועמיתיה.






נא להמתין לטעינת התגובות







