התאונות האחרונות: כשלים טכניים ואנושיים
התרסקות ה-F-16 היום היא התאונה הקטלנית השלישית בחיל האוויר במהלך השנה האחרונה. כולן אירעו במהלך טיסות אימון בשמי הארץ

בשבוע שעבר הותרו לפרסום פרטי התחקיר הצה"לי על אודות התרסקות מטוס הצוקית, שבה נהרגו מדריך הטיס מתן אסא ופרח הטיס סגן משנה אילן כרמי.
על פי התחקיר, שאותו חיבר צוות חקירה פנימי של חיל האוויר, הסיבה להתרסקות היא טעות אנוש. המטוס, שהיה במהלך טיסת הדרכה במסגרת פעילות בית ספר לטיסה של חיל האוויר, התרסק כשלושים דקות לאחר המראתו מבסיס חיל האוויר הסמוך לקיבוץ חצרים.
כחודש לפני התרסקות מטוס הצוקית, ב-9 בספטמבר 2008, אירעה תאונה אווירית קטלנית אחרת שגבתה קורבנות בנפש. בהתרסקות מסוק קרב מסוג קוברה בשדות קיבוץ גניגר בעמק יזרעאל נהרגו שני טייסי חיל האוויר. התאונה אירעה כעשר דקות לאחר המראת המסוק מבסיס רמת דוד לטיסת אימונים, ככל הנראה בשל תקלה טכנית.
לפני שבוע וחצי התרחשה במטוס קרב מסוג F-16 של חיל האוויר תקלה שכמעט הביאה להתרסקותו ולמותם של נוסעיו. המטוס המריא מבסיס חצרים אל כיוון מצפה רמון במסגרת טיסת אימונים, כשלפתע איתרו הטייס והנווט תקלה טכנית שאילצה אותם לכבות את המנוע והנחית את המטוס בדאייה, פעולה הנחשבת מורכבת ומסוכנת. בחיל האוויר השביתו את כל מערך מטוסי ה-F-16.
לפני כחודשיים נקלע מטוס צוקית צה"לי לתאונה קלה ונטולת נפגעים, בעת שבתא הטייס ישב האלוף גיל רגב, ראש אכ"א לשעבר. רגב, הנחשב בצה"ל לטייס קרב מהולל, עלה עם אחד מפרחי הטיס על מטוס הצוקית כחלק משיעורי ההכשרה בבית הספר לטיסה בבסיס חצרים. השניים בדקו את המטוס, והחלו לנוע
בשלב מסוים סטה המטוס מן הנתיב מסיבה לא ברורה, והתנגש במכשול מחוץ למסלול, במה שמוגדר בחיל האוויר "תאונת הסעה". כתוצאה מהפגיעה נגרם נזק למטוס, אך שני נוסעיו חולצו ללא פגע.