הבייבי החדש: עמרי בץ משקיע בשני ערוצי נישה חדשים
בץ מקווה שהרפורמה הצפויה תאפשר לו לשדר פרסומות אך מבטיח: גם ללא שידור פרסומות בעוד שנתיים כבר נתחיל להרוויח

הערוצים שהיו שייכים עד אז לחברת 360 ערוצים נרכשו, עללפי ההערכות בשוק, בכמה מאות אלפי דולרים בלבד, אחרי שנים שהיו באוויר. בטלית החליטו להשקיע עוד 3.5 מיליון שקל במיתוג מחדש ובתוכן של שני הערוצים. ערוץ "בית פלוס" אוחד עם "בייבי פלוס", ששודר עד כה רק בלוויין, וכעת השניים הפכו להיות ערוץ אחד - "בית ומשפחה", המשודר לראשונה בשתי הפלטפורמות, הוט ויס.
לדברי מנכ"ל החברה עמרי בץ, דווקא עכשיו, ערב הרפורמה המקיפה הצפויה בשוק שידורי התקשורת, זה הזמן הנכון לבצע מהלך שכזה. "זה ההארד קור של העסקים שלנו", אומר בץ למעריב, "אם לא אפתח את העסק, החברה תלך אחורה. הרפורמה יכולה לעניין אותנו ברמה העסקית. יחד עם הרעיון של לתת רישיונות לערוצים המסחריים כבר בשנת 2010, יש כוונה לתת מתנה לכבלים וללוויין ולפתוח אותם לפרסומות, אז זה בהחלט שווה".
זה מה שעמד לנגד עיניכם כשס ביצעתם את העיסקה?
"זו לא היתה הסיבה העיקרית, אבל זה בהחלט עוד גורם להעמיק את האחיזה. גם ללא פתיחה של השוק לפרסומות, הפקנו את הערוץ במבנה כספי כזה שאני מאמין שבעוד שנתיים נחזיר את ההשקעה".
המטרה היא להפוך גם את הערוצים האלו להצלחה בינלאומית כמו "בייבי"?
"'בית ומשפחה' צריך להיות מצליח בראש ובראשונה ברמה הישראלית. יש מספיק ערוצים כאלה בעולם, ואני לא בטוח שיש לו פוטנציאל בינלאומי. לקאל רמה אולי יש, אבל זה לא השלב הנכון".
מה תחדשו או תוסיפו לערוצים האלה שלא היה בהם עד היום?
"קודם כל הם היו רק בהוט, והצלחנו להגיע להסכמים עם יס. אנחנו מכנים את זה 'לעמוד על שתי הרגליים'. עכשיו השאלה היא אם נצליח לקבל משניהם הכנסות - אז נוכל יכול להרוויח תוך שנתיים".
בנוסף אומר בץ, "שינינו אריזה ומיתוג, וכדי לזזע את הערוצים קנינו כ-450 שעות תוכן לכל ערוץ, ובקרוב לפחות ביס ערוץ 'בית ומשפחה' יהפוך לערוץ
קבוצת טלית מפיקה ערוצים לשוק המקומי ומייצגת אחרים כמו ערוץ האופנה, יורוספורט וצרפת 24. בנוסף מחזיקה הקבוצה גם זרוע ייצוג והפקת אמנים, טלית הפקות, ובגלריית מיוצגיה אפשר למצוא גם את אבי קושניר, מירי מסיקה, גידי גוב, ועוד. מחלקה אחרת עוסקת בהפקה בינלאומית מישראל של ערוץ בייבי ל-90 מדינות בעולם.
לפני כשנתיים רכשה פוקס העולמית 50% מערוץ בייבי העולמי וקבוצת טלית מספקת את שירותי ההפקה לחברה ל-5 השנים הבאות. "זאת היתה עיסקה משמעותית, אבל אי-אפשר לשים רגל על רגל", אומר בץ, "זו יריית הפתיחה לעבודה מאומצת של כמה שנים ואין לנו מה להתלונן, הכפלנו את המשרדים והעובדים, וההכנסות גדלו", הוא אומר, "אנחנו עובדים מאוד קשה איתם ונותנים להם עבודה טובה. זו גאווה גדולה וזכות".
איך המשבר פגע בעבודה איתם?
"לא הרגשנו לחץ מצדם, אני לא בטוח שאנחנו בראש מעייניהם. המשבר היה קשה, ואני גם לא רואה אותו נעלם לגמרי, אנחנו חיים עם תוצאות המשבר, אבל ידענו לצוף יפה ולזהות אפשרויות ואיפה שהיה צריך להצטמצם הצטמצמנו. צמצמנו בהפקות, לא צמצמנו בכוח אדם כמעט בכלל. בשלב שבו אנחנו נמצאים, שלב ההפצה בעולם, אנחנו בגרף העלייה הראשוני. המשבר אמנם היה והורגש, אבל ההפצה של בייבי הייתה הרבה יותר טובה מכל הציפיות שלנו".