שינויים בקמפיין הסוכנות היהודית

האם הלחץ הציבורי הוא שגרם לסוכנות היהודית להתקפל ולשנות את הקמפיין האחרון שלה, עליו אחראים משרד יחסי הציבור שרף תקשורת ומשרד הפרסום דרורי-שלומי?

חני יודל | 8/9/2009 15:47 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מי שנתקל היום (ג') בקמפיין העיתונות המשותף לסוכנות היהודית ולמשרד ראש הממשלה, הבחין ודאי בשינוי שחל במודעה. ביום ראשון האחרון פורסמה עדיין מודעת הקמפיין בגרסתה המקורית, תחת הכותרת "אבודים", ובה נטען כי "מעל 50% מהצעירים היהודים בחו"ל מתבוללים והולכים לנו לאיבוד".
הסוכנות היהודית
הסוכנות היהודית פלאש90

אתמול לעומת זאת, פורסמה המודעה בגרסה שונה לגמרי ומעודנת בהרבה, בה נטען כי "פרויקט מסע, המשותף לסוכנות ולממשלה, מחזק את הקשר של צעירי התפוצות עם מדינת ישראל והעם היהודי". המסרים המדברים על "יהודים אבודים" הוסרו כליל מהמודעה.

תחילת הקמפיין בשבוע שעבר, אז פורסמו טיזרים בעיתונות ובטלוויזיה, ובהם שמות ותמונות של אנשים נעדרים, כביכול, תחת הכותרת "אבודים". בהמשך עלה הקמפיין המלא, שקרא לציבור למסור פרטים על יהודים החיים בתפוצות, על מנת שאנשים פרויקט "מסע" של הסוכנות היהודית (הפועלים להבאת יהודים לארץ לתוכנית בת שנה, לחיזוק הקשר שלהם עם ישראל) יוכלו ליצור עמם קשר ולצרפם לתוכנית.

הקמפיין ביקש להציף את נושא ההתבוללות, ועורר הדים רבים בתקשורת, לא מעט בקרב אנשי ציבור שקראו להסרת הקמפיין, עקב "הרוח הגזענית הנושבת ממנו", לדברי רבים מהם.
בפייסבוק נפתחה קבוצת "מתבוללים חופשי"

הפרסומאי ספי שקד, מבעלי משרד הפרסום "ענבר מרחב שקד", הנשוי לדוגמנית הנוצריה לוקה, רומניה ממוצא גרמני, יצא נגד הקמפיין במספר אפיקים: הוא התלונן בקרב בכירים בממשל, שלח מכתב תלונה לרשות השנייה בבקשה להורות לשינוי הקמפיין, ואף פרסם את דעותיו ברשתות החברתיות ובמאמר באתר אינטרנט, תחת הכותרת "אבודים באדיבות הסוכנות היהודית", שקיבל למעלה מ-600 תגובות.

גם בפורומים שונים באתרים כמו "תפוז" (פורום לזוגות מעורבים ופורום פרסום) יצאו הגולשים

נגד הקמפיין, ובפייסבוק נפתחה קבוצת "מתבוללים חופשי".

עם זאת, גורמים בסוכנות היהודית איתם שוחחנו, טוענים כי שינוי הקמפיין היה מתוכנן, ומהווה שלב ב' במסע הפרסום. על העיתוי שבשינוי המודעה התוודה גורם בסוכנות, כי "הלחץ הציבורי אכן גרם להקדמת הקמפיין בגרסתו השנייה במספר ימים, עקב רגישות לרחשי הציבור, וההבנה שהרעש כבר נוצר". אותו גורם הוסיף, כי גם הקמפיין הטלוויזיוני ישתנה בהתאם, וינקוט בקו רך יותר ללא המסרים על "יהודים אבודים".

גם הרפורמים זועמים על הקמפיין

ספי שקד הביע שביעות רצון משינוי המודעה. "אני מברך על שינוי הקמפיין", מסר לעסקים. "עכשיו, משהוצאו הסממנים הגזעניים שבו, אין לי שום בעיה עם המודעה. אני לא מתנגד למטרת הקמפיין, אלא רק לסממנים הגזעניים בהם הוא עושה שימוש".

בסוכנות היהודית הפנו ל"שרף תקשורת". מוטי שרף, מבעלי המשרד, מסר בתגובה: "על מנת להרחיב את מספר המשתתפים המצטרפים לתוכנית, החליטה הנהלת 'מסע' לצאת במהלך פרסומי מקיף הפונה לציבור הישראלי על מנת שיסייע לגיוס הצעירים.

"בתחילת השבוע הסתיים השלב הראשון של המהלך, מהלכו הייה פנייה למעורבות הציבור הישראלי תוך הדגשת סוגיית ההתבוללות,חיזוק הזהות היהודית והזיקה לישראל. כעת החל השלב השני, המדגיש את מטרות הפרויקט - הבאת צעירים יהודיים מחו"ל לתקופה ממושכת בארץ, על מנת לחזק את הקשר שלהם לישראל".

ראוי לציין כי גם בתנועה הרפורמית הביעו השבוע התנגדות חריפה לקמפיין ואף שיגרו מכתב ליו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, בבקשה להסירו. "הקמפיין מותיר תחושות קשות", כתבו אנשי התנועה הרפורמית, "ועושה שימוש נרחב באמצעים חזותיים חריפים ומעוררי אסוציאציות קשות. לא בכדי הוא מעורר התנגדות בקרב מנהיגים ואנשי שורה".

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים