דרישה להגביל את מבצעי הוט ויס ל-18 חודשים
ניצן חן יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, מבקש לאפשר לצרכנים אפשרות להיפרד מהחברות בקלות רבה מבעבר

ניצן חן אסף בן ארי
במועצה טוענים כי חברות הכבלים והלוויין מציעות למנויים הטבות ומבצעים, במסגרתן מתחייב המנוי לצרוך את שירותי החברות לפרק זמן מסויים. מנוי המבקש לסיים את התקשרותו, בטרם הסתיימה תקופת ההתחייבות, נדרש לשלם "קנס" או "החזר עלות הטבה".
המועצה תקיים את השימוע בעניין משך זמן ההתחייבות המקסימלי, בעניין הסיבות המצדיקות פקיעה של תקופת ההתחייבות ומה המחיר הנדרש מהלקוח במקרה שכזה. במועצה טוענים כי בעקבות תחילתו של העידן הדיגיטלי, יש לעיתים "היעדר חפיפה" בין תקופת ההתחייבות של המנוי לממיר, לבין תקופת ההתחייבות שלו לתוכן. כך, נוצר מצב בו מחיר התוכן עשוי לעלות במהלך התקופה בה המנוי כבול עדיין לחברה, בשל העובדה שההתחייבות עבור הממיר טרם חלפה.
בהודעה של המועצה נכתב: "המועצה סבורה כי אין לאפשר מצב מעין זה, ועל כן היא מבקשת לחייב את בעלות הרישיונות ליצור חפיפה בין תקופות ההתחייבות השונות של המנוי, כך שתוקף תקופת ההתחייבות עבור כל השירותים אשר צרך המנוי יפקע בו זמנית במועד אחד".
לדברי חן: "המצב הקיים, בו לא רק שלקוח מתחייב לתקופות זמן ארוכות אלא שהוא נוטל על עצמו מספר התחייבויות שאינן חופפות זו לזו במועדיהן, פוגע לכאורה במעמד הלקוח וביכולת המיקוח שלו אל מול החברות. המועצה סבורה שיש לבחון את הנושא לעומק ולשקול את שינוי פני הדברים, לשם הגנה על הצרכנים וחיזוק התחרות בשוק הטלויזיה הרב ערוצית".
ראוי להזכיר כי בעבר התערב משרד התקשורת בצורה דומה בהסכמים של חברות הסלולר. על אף התנגדות החברות המשרד קבע כי התקשרות עם לקוחות מהמגזר הפרטי צריכה להיות מוגבלת בזמן של לא יותר מ-18 חודשים.






נא להמתין לטעינת התגובות



