תישארו, יש קוסם
שערוריית ההוקוס פוקוס הגדולה: יותר מדי פרסומות מסתמכות על קסמים במקום, נגיד, על קופירייטינג איכותי

פרסומת לאלקטרה
אלקטרה עושה קסמים בבית, אמא שלי קוסמת כי היא מכינה לי גזוז ענבים, אמא שלי קוסמת כי היא עושה כביסה, בן דוד שלי קוסם כי הוא ניצח את וולדמורט. כיפאק היי. אך מבין כל הרב-מגים שעפים עלינו לאחרונה, אלה של משקה גזוז סודה קלאב (ברוקנר נטע יער) ושל אבקת כביסה טייד (גלר נסיס) הם התמוהים ביותר, בגלל הדמיון המופלא של קונספט ה"אמא שלי קוסמת". איזה מעשה פלאי אירע כאן, שהשתיים כה דומות? הרמנו טלפון כדי להיזכר מי התחיל.
ידידינו בגלר נסיס, מה קורה פה?
"טייד משתמשת בקונספט הזה כבר כמעט שנתיים, כך שאין קשר לטרנד הנוכחי. כבר בסרטון הקודם היה שימוש במשפט 'אמא שלי קוסמת'".
צודקים. יקירינו בברוקנר נטע יער, גם אמא שלכם קוסמת?
"מדובר בצירוף מקרים משעשע. הסרט של הגזוז צולם בינואר או בפברואר ונעשה במקור לחו"ל, ואחרי ההשקה בחו"ל הוא הוקרן כאן בארץ. יש כאן הצטרפות מקרים ותו לא".
לא הבנתם?
בורגר ראנץ' וברגר קינג התאחדו, ולרגל המאורע נסעו בזמן חודשים לאחור, לעידן שבו "האח הגדול VIP" הייתה קיימת. באותה תקופה עתיקה חי זמר "מדליק" - כמו שאמרו אז - בשם שימי תבורי, שבלט בין יושבי הווילה וייצר משפטי מחץ היתוליים כגון "הבנת מה הבנת" ו"נג-מר".

שימי תבורי בפרסומת לברגר קינג
החידודים הללו, לצד בדיחות על גודל עיניו, נשחקו אמנם עד דק באותה תקופה, אולם כעת, כשרשתות המבורגרים איחדו מוחות ותקציבים, יכלו להרשות לעצמם לנסוע אל העבר, לשלוף משם את האושיה ולהביאה להווה. הפעלול היקר אילץ אותם לוותר
על שירותי תסריטאים, שחקנים מקצועיים ואי אילו מותרות הפקתיות, אבל זה היה שווה את זה - שימי כאן, לבוש חליפת צלילה (בימים עברו של חודש מרץ זה כנראה נחשב מצחיק) וצעיר מכולנו בחמישה חודשים. עכשיו תחזירו את קישקשתא!
אמא, אל תלכי

נתקו את אמא שלי מהמכשיר