תישארו, יש קוסם

שערוריית ההוקוס פוקוס הגדולה: יותר מדי פרסומות מסתמכות על קסמים במקום, נגיד, על קופירייטינג איכותי

רייטינג
רחלי רוטנר | 18/7/2009 19:22 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אני קוסמת. אני מסוגלת לראות ערימות של מקבצי פרסומות לצורך כתיבת המדור בלי לנקר אפילו פעם אחת. ואגב, הקלף שבחרתם הוא חמש תלתן. גם המקבצים שורצים לפתע שלל קוסמים משום מה, כאילו לא השארנו את ליאור מנור בניינטיז והסתלקנו לפני שהוא הבין מה קורה.
פרסומת לאלקטרה
פרסומת לאלקטרה 


אלקטרה עושה קסמים בבית, אמא שלי קוסמת כי היא מכינה לי גזוז ענבים, אמא שלי קוסמת כי היא עושה כביסה, בן דוד שלי קוסם כי הוא ניצח את וולדמורט. כיפאק היי. אך מבין כל הרב-מגים שעפים עלינו לאחרונה, אלה של משקה גזוז סודה קלאב (ברוקנר נטע יער) ושל אבקת כביסה טייד (גלר נסיס) הם התמוהים ביותר, בגלל הדמיון המופלא של קונספט ה"אמא שלי קוסמת". איזה מעשה פלאי אירע כאן, שהשתיים כה דומות? הרמנו טלפון כדי להיזכר מי התחיל.

ידידינו בגלר נסיס, מה קורה פה?
"טייד משתמשת בקונספט הזה כבר כמעט שנתיים, כך שאין קשר לטרנד הנוכחי. כבר בסרטון הקודם היה שימוש במשפט 'אמא שלי קוסמת'".

צודקים. יקירינו בברוקנר נטע יער, גם אמא שלכם קוסמת?
"מדובר בצירוף מקרים משעשע. הסרט של הגזוז צולם בינואר או בפברואר ונעשה במקור לחו"ל, ואחרי ההשקה בחו"ל הוא הוקרן כאן בארץ. יש כאן הצטרפות מקרים ותו לא".
לא הבנתם?

בורגר ראנץ' וברגר קינג התאחדו, ולרגל המאורע נסעו בזמן חודשים לאחור, לעידן שבו "האח הגדול VIP" הייתה קיימת. באותה תקופה עתיקה חי זמר "מדליק" - כמו שאמרו אז - בשם שימי תבורי, שבלט בין יושבי הווילה וייצר משפטי מחץ היתוליים כגון "הבנת מה הבנת" ו"נג-מר".

שימי תבורי בפרסומת לברגר קינג
שימי תבורי בפרסומת לברגר קינג 

החידודים הללו, לצד בדיחות על גודל עיניו, נשחקו אמנם עד דק באותה תקופה, אולם כעת, כשרשתות המבורגרים איחדו מוחות ותקציבים, יכלו להרשות לעצמם לנסוע אל העבר, לשלוף משם את האושיה ולהביאה להווה. הפעלול היקר אילץ אותם לוותר
על שירותי תסריטאים, שחקנים מקצועיים ואי אילו מותרות הפקתיות, אבל זה היה שווה את זה - שימי כאן, לבוש חליפת צלילה (בימים עברו של חודש מרץ זה כנראה נחשב מצחיק) וצעיר מכולנו בחמישה חודשים. עכשיו תחזירו את קישקשתא!

אמא, אל תלכי

נתקו את אמא שלי מהמכשיר
נתקו את אמא שלי מהמכשיר 
אם תהיתם לאן נגוז סרטון ה"נתקו את אמא שלי מהמכשיר" ומה שלום האמא, התאזרו בסבלנות. משרד הפרסום גיתם BBDO הסיר את הפרסומת מהמסך בעקבות תלונה שהגישה עמותת ליל"ך (לחיות ולמות בכבוד) על ההומור השחור מדי, ויערוך אותו מחדש כך שלא יפגע ברגשות ציבור המונשמים. ומצב האמא? טוב, תודה. איך אתם?

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכל בדולר

נמרוד פרידברג מפזר את הגיגיו על הפרסומות שעשו לו את השבוע

לכל הכתבות של הכל בדולר

עוד ב''הכל בדולר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים