עובד מדינה? הכניסה לכביש 6 אסורה

המדינה מתגאה בכביש 6, אבל לעובדי המדינה, למרבה האבסורד, אסור לנסוע בו. מבחינה סביבתית אולי היה עדיף לא לסלול את הכביש, אבל ברגע שהוא שם, ברוב המקרים השימוש בו חוסך זמן, דלק, זיהום אוויר, שעות עבודה וכסף למדינה

סופ
אביב לביא | 27/6/2009 11:43 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
לפני תשעה חודשים התלקח מפעל א.ש. אקולוגיות בפאתי פתח תקווה. שני פועלים פלסטינים נהרגו, תושבי האזור הצטוו להמ סתגר בבתיהם עד שהתפזרה עננת הרעל. השר להגנת הסביבה דאז, גדעון עזרא, מינה ועדת חקירה פנימית. לאחרונה היא סיימה את עבודתה.
הפקח הסביבתי לא המשיך במרדף כי הכניסה לכביש 6 לא ממומנת לעובדי המדינה
הפקח הסביבתי לא המשיך במרדף כי הכניסה לכביש 6 לא ממומנת לעובדי המדינה צילום: אלי דסה


עיקר הממצאים פורסמו כבר לפני מספר חודשים, כשהחוקרים והשר הציגו בפני התקשורת את דוח הביניים של הוועדה. התברר שבמשך שנים המפעל טיפל באופן מפוקפק בחומרים המסוכנים שהיו מאוחסנים בתחומו. עיון בדוח הסופי לא משנה מהותית את התמונה, למעט אירוע אחד, מדהים למדי, שמתואר באחד הסעיפים האחרונים של המסמך.

לפני כשנתיים, מדווחים חברי הוועדה, התרחש המקרה הבא: באחד הערבים הבחין איש המשטרה הירוקה ברכב יוצא מהמפעל עם חומרים מסוכנים באופן שעורר את חשדו. הוא עקב אחרי הרכב החשוד, עד שהגיע לירידה לכביש 6. כאן הפסיק את המעקב. הסיבה: הוא ידע שלא יקבל מהמדינה החזר על עלות הנסיעה בכביש האגרה.
לא רצו לשמוע

הסיפור, קשה להאמין, אמיתי לגמרי, ובכלל לא חד פעמי: חברי הוועדה מציינים שאותו פקח פוטר במהלך הזמן, בגלל בעיות אחרות בתפקודו. רוב הפקחים האחרים לא נוהגים להפסיק מעקבים באמצע, אבל זה עולה להם ביוקר. מדינת ישראל מתגאה בכביש 6, אבל לא מכירה בקיומו. פקח שנמצא בעיצומו של מרדף אחרי עבריין סביבתי שיורד לחוצה ישראל, צריך להחליט: או שהוא מועל בשליחותו, או שהוא מממן אותה.

הבעיה היא לא רק של המשרד להגנת הסביבה. בכיר במשרד ממשלתי אחר, שמרבה לתור את הארץ במסגרת עבודתו, מספר שהוא ואנשיו הכינו לאוצר עבודת מחקר מקיפה על הכדאיות של מימון הנסיעות

בכביש 6. "מבחינה סביבתית אולי היה עדיף לא לסלול את הכביש מלכתחילה", הוא אומר, "אבל ברגע שהוא שם, הוכחנו להם שברוב המקרים השימוש בו לצורכי עבודה חוסך זמן, דלק, זיהום אוויר, שעות עבודה וכסף למדינה. הם לא רצו לשמוע".

מתגובת האוצר עולה שהלחץ בכל זאת עשה את שלו. עוד קצת סבלנות, ועובדי מדינה יוכלו להשתמש בכביש 6 לצורכי עבודה בלי להתרושש: "לאחרונה הוגשו לחשב הכללי המלצות הצוות אשר בחן את הנושא לעומק. עם אישורן על ידי החשב הכללי, יפורסמו הוראות מעודכנות שיאפשרו החזר הוצאות בגין הנסיעה בתפקיד בכביש 6". לתשומת לבם של עברייני הסביבה.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

לא עוצר בירוק

צילום: דעות

אביב לביא במסע שבועי במטרה להפוך את הסביבה למקום נעים יותר

לכל הכתבות של לא עוצר בירוק

פייסבוק

דעות וטורים

מדורים

  

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים