מטוסי כפיר הועברו לחיה"א הקולומביאני

עסקה בהיקף של 150 מיליון דולר בין ישראל לקולומביה יצאה לפועל. מטוסי הקרב המשודרגים נמסרו בטקס שהתקיים במפעל להב

נדב זאבי | 22/6/2009 1:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
התעשייה האווירית מסרה אתמול (א') מטוסי כפיר לחיל האוויר הקולומביאני בטקס במפעל להב. המטוסים שמסרה תע"א הם הקבוצה הראשונה מבין 13 מטוסי כפיר שחיל האוויר הקולומביאני רכש מהתעשייה האווירית כבר בסוף 2007. במקביל הגיעה לארץ קבוצה ראשונה מבין 11 מטוסי כפיר שנמכרו לקולומביה בשלהי שנות השמונים, והם עוברים שדרוג והשבחה במפעל להב. בסופו של התהליך יהיו בידי חיל האוויר הקולומביאני 25 מטוסי כפיר מתוצרת ישראל.

חואן הורטדו קנו ויצחק ניסן על רקע מטוס כפיר משודרג
חואן הורטדו קנו ויצחק ניסן על רקע מטוס כפיר משודרג צילום: יח''צ התעשייה האווירית
"אנו שמחים, גאים וחשים סיפוק עצום לאור התוספת החדשה לחיל האוויר הקולומביאני", אמר בטקס הקולונל דיאגו ספולבדה אלזטה מחיל האוויר הקולומביאני.

יצחק ניסן, מנכ"ל התעשייה האווירית, הוסיף: "הטכנולוגיות החדשות אשר פותחו במפעלי התעשייה האווירית בשנים האחרונות יושמו במטוסי הכפיר שנמסרים עתה ללקוח ומאפשרים את הארכת שירותו המבצעי של המטוס".

בנוסף לניסן ולספולבדה, נכחו בטקס המסירה גם שגריר קולומביה בישראל, חואן הורטאדו קנו, מנהל מפעל להב, יוסי מלמד וסגן ראש האגף לסיוע ביטחוני במשרד הביטחון, מאיר שליט.
עסקה בהיקף של 150 מיליון דולר

כבר היום מפעיל חיל האוויר הקולומביאני מטוסי כפיר שנמכרו לו בשלהי שנות השמונים במסגרת עסקה בהיקף של 200 מיליון דולר. העסקה כללה 11 מטוסי קרב ישראלים מדגם כפיר C7 ומטוס כפיר אחד לאימון מדגם TC7. מדובר במטוסים המצוידים בטילי אוויר-אוויר, הנקראים פיתון ותת-מערכות ישראליות אחרות.

בדיעבד התברר לחיל האוויר הקולומביאני שטווח הטיסה של מטוסי הכפיר, 1,300 ק"מ, לא מכסה יעדים איכותיים בוונצואלה השכנה. כדי לפתור את הבעיה, רכשה ממשלת קולומביה מישראל בסוף 2007 מטוס תדלוק אווירי מדגם בואינג 767 בסכום של 60 מיליון דולר, על מנת שיאריך את טווח טיסתם של מטוסי הכפיר.

בנוסף למטוס התדלוק, רכשה ממשלת

קולומביה בסוף 2007 מטוסי כפיר נוספים, 13 במספר, מדגם C10 ו-C12 בעסקה בהיקף של מעל 150 מיליון דולר. העסקה כללה גם שידרוג של 11 המטוסים מדגם C7 שבידי חיל האוויר הקולומביאני לדגם C10. חלק ממטוסי הכפיר של חיל האוויר הקולומביאני הגיעו בתקופה האחרונה ארצה ועוברים בימים אלו שדרוג והשבחה במפעל להב של התעשייה האווירית.

הטקס שהתקיים אתמול כלל את מסירתם של הקבוצה הראשונה מבין 13 המטוסים שנרכשו לפני שנה וחצי. לאחר שתושלם מסירת המטוסים החדשים ויושלם שידרוג המטוסים שבידי קולומביה, יהיו לחיל האוויר הקולומביאני 25 מטוסי כפיר ומטוס תדלוק אחד. ארצות הברית אישרה את העסקה שכוללת רכיבים אמריקאים.

בעל יכולת התמודדות משופרת בזירת הקרב המודרנית

הכפיר מתוצרת מפעל להב של התעשייה האווירית הוא מטוס רב משימתי בעל יכולות גבוהות של נשיאת חימוש למטרות אויר-אויר ולמטרות אויר-קרקע. הכפירים שמסופקים לחיל האוויר הקולומביאני עברו תהליכים יסודיים של חידוש ושיפור, הם מצוידים במיטב המוצרים של מפעלי התעשייה האווירית ונושאים מספרי דגמים חדשים, C10 ו-C12. כפירים משודרגים אלו הינם בעלי יכולת התמודדות משופרת בזירת הקרב המודרנית.

כיום, משמש הכפיר מטוס קרב בקו לחימה ראשון בחילות האוויר של אקוואדור, סרי לנקה, קולומביה, וכמו כן משרת את החברה האזרחית אמריקאית ATAC, המספקת שירותי ביון אויב וניסויים לצי האמריקאי.

בצבא קולומביה משרתים כיום כ-260,000 חיילים והוא נחשב לצבא מאומן לאחר 40 שנה של מלחמה עם לוחמי הגרילה המרקסיסטים FARC. בשנים האחרונות צבא קולומביה רשם הישגים משמעותיים במלחמה זו, וארגון הגרילה הולך ונעלם. קולומביה הקציבה בעשור האחרון 38.6 מיליארד דולר לצורכי הצבא. מאז שנת 2001 מקבלת קולומביה סיוע מארצות הברית בסך 600 מיליון דולר לצרכי צבא ואימונים.

התעשייה האווירית לישראל נמנית עם החברות הטכנולוגיות והתעשייתיות המובילות בישראל. הרווחים מההזמנות של החברה גדלו בלמעלה ממיליארד דולר מתחילת 2009, והגיעו לשיא של יותר מ-8 מיליארד דולר. קרוב ל-80% ממכירות התע"א מיועדים ללקוחות מחוץ לישראל.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''צבא וביטחון''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים