חוק הטיס יוצא לדרך להשבת דירוג הבטיחות
משרד התחבורה פרסם את טיוטת החוק החדש. זהו אחד התנאים להחזרת ישראל לדירוג הבטיחות הגבוה של מנהל התעופה האמריקאי

מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי הוריד בסוף שנת 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל מרמה 1 לרמה 2. ההחלטה התקבלה על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח על התעופה האזרחית והכוללים, בין השאר, תקנות ונהלים ישנים שלא עודכנו במשך שנים רבות.
חוק הטיס החדש, שיובא בקרוב לאישור הכנסת, יחליף את חוק הטיס המנדטורי משנת 1927 ואת "דבר המלך על הטיס במושבות" משנת 1937.
"חוק הטיס הישן מהווה את אחד הליקויים העיקריים של דוח ביקורת ה-FAA, ועתה עם עדכונו והטמעת כל ההערות שצוינו על ידי מבקרי הארגון, נעשה צעד חשוב לקראת חזרתה של ישראל לדרוג הגבוה של הבטיחות", אמר כץ.
השר ציין כי חוק הטיס החדש כולל את כל ההמלצות וההערות של הארגון האמריקאי שיאפשרו לישראל לעמוד בסטנדרטים הבינלאומיים שנקבעו על ידי ארגון
טיוטת החוק החדש כוללת בין השאר חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראות אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות של ה-ICAO, הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות ל"נאמני בטיחות טיסה" שיסייעו לרשות התעופה בארץ פיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.
צוות של מינהל התעופה הפדרלי האמריקאי צפוי להגיע לישראל בעוד כשבוע ויפעל עם רשות התעופה האזרחית כחלק מתהליך להחזרתה של ישראל לדירוג הגבוה.
מדריכים מטעם האקדמיה של הארגון האמריקאי נמצאים בימים אלה בישראל לצורך הדרכת מפקחים באגף מבצעים של רת"א. בנוסף לכך בחודש הבא יחל ברת"א קורס מפקחי כושר אווירי שיועבר על ידי מדריכי האקדמיה של ה- FAA.