ליגה משלהם: הכדורגל הישראלי לא מביא רייטינג
לפי סקר חדש ומיוחד למעריב, 70% מהישראלים לא מתעניינים בליגת העל - והמחלוקת העזה בין הגופים המשדרים להתאחדות לכדורגל על מחירי השידור מחריפה
מהסקר, שנערך בקרב 501 נשאלים, עולה כי רק 14% מהישראלים צופים במשחקי הליגה פעם בשבוע, נתון שאינו רחוק מנתוני הרייטינג. זאת בעוד ש-5% מהנשאלים צופים במשחקי ליגת העל כמה פעמים בשבוע. עוד עולה מהסקר, כי הצפייה בליגה אינה משפחתית, מרבית הצופים הם גברים, וגברים נשואים צופים הרבה פחות במשחקי הליגה - וככל שגילם עולה הם מוותרים על הצפייה בכלל. בנוסף, ישנו קשר הפוך בין השכלה לצפייה במשחק: ככל שהשכלת הצופה עולה, כך יורד שיעור הצפייה במשחקי ליגת העל.
בנוסף, 53% מהנשאלים העידו כי הם צופים במשחקים רק כשהקבוצה האהובה עליהם משחקת. זאת בעוד ששיעור של 45% צופים רק כשקבוצות מובילות משתתפות, בעוד שפחות מ-30% מתעניינים במשחקים מכריעים בליגה.
נתונים מדאיגים אלה יכולים להסביר את המחלוקת העזה בין הגופים המשדרים להתאחדות לכדורגל, במהלך העונה. בערוץ 10 שילמו 6.5 מיליון דולר על העונה האחרונה, ובעבר טען לא אחת מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כי מצבה של הליגה והרייטינג הנמוך אינו הולם את הסכום הגבוה שהם משלמים. מנגד, בהתאחדות נחושים לשמור על המחירים, ואף יזמו הקמת ערוץ כדורגל משל עצמם.
כשנשאלו הנסקרים באיזה ערוץ הם מעדיפים לצפות במשחקי הליגה, 44% מהם ענו בערוץ 10, בעוד ש-36% העדיפו לצפות במשחקים בערוצי הספורט. 21% העדיפו לצפות במשחקים בערוץ 2 ורק 17% בערוץ 1, למרות שראשיו הודיעו בעבר כי היו רוצים לשדר את המשחקים.
"משחקי ליגת העל הם סחורה פגומה", נמסר מערוץ 10, "הסקר מדבר בעד עצמו, כמו הרייטינג. כמו שמראה הסקר, משחקי הליגה מביאים
מההתאחדות לכדורגל נמסר כי "על פי נתוני הרייטינג של המשחקים המרכזיים העונה, כשמדובר בנתונים בפועל ולא בסקר, צופים כמיליון איש, אישה וילד במשחק המרכזי. מדובר בקהל מטרה אטרקטיבי במיוחד עבור המפרסמים בישראל. לדאבוננו, לאחרונה גורמים בעלי אינטרס פתחו בקמפיין במטרה להשמיץ את הכדורגל הישראלי, כדי להוריד את המחירים במכרז לזכויות השידור". עוד נמסר מההתאחדות כי מאחר שהמשחק המרכזי משודר בערוץ פתוח ללא תשלום, סוגיית הערוץ שבו המשחק המרכזי משודר אינה רלוונטית.







נא להמתין לטעינת התגובות



