ליגה משלהם: הכדורגל הישראלי לא מביא רייטינג

לפי סקר חדש ומיוחד למעריב, 70% מהישראלים לא מתעניינים בליגת העל - והמחלוקת העזה בין הגופים המשדרים להתאחדות לכדורגל על מחירי השידור מחריפה

לי-אור אברבך | 25/5/2009 9:13 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כ-70% מהישראלים לא מתעניינים בשידורי כדורגל במסגרת משחקי ליגת העל - כך עולה מסקר שערך מכון המחקר שילוב Millward Brown עבור מעריב. כך למשל, במשחק ההכתרה של הליגה, ששודר במוצאי שבת האחרון, אמנם מכבי חיפה הפכה לאלופה הרשמית, אבל הד האוהדים לא הגיע לטלוויזיה. שיעור הרייטינג שהצליח המשחק להביא לערוץ 10 היה מהנמוכים - 6.7% בלבד.

מהסקר, שנערך בקרב 501 נשאלים, עולה כי רק 14% מהישראלים צופים במשחקי הליגה פעם בשבוע, נתון שאינו רחוק מנתוני הרייטינג. זאת בעוד ש-5% מהנשאלים צופים במשחקי ליגת העל כמה פעמים בשבוע. עוד עולה מהסקר, כי הצפייה בליגה אינה משפחתית, מרבית הצופים הם גברים, וגברים נשואים צופים הרבה פחות במשחקי הליגה - וככל שגילם עולה הם מוותרים על הצפייה בכלל. בנוסף, ישנו קשר הפוך בין השכלה לצפייה במשחק: ככל שהשכלת הצופה עולה, כך יורד שיעור הצפייה במשחקי ליגת העל.

בנוסף, 53% מהנשאלים העידו כי הם צופים במשחקים רק כשהקבוצה האהובה עליהם משחקת. זאת בעוד ששיעור של 45% צופים רק כשקבוצות מובילות משתתפות, בעוד שפחות מ-30% מתעניינים במשחקים מכריעים בליגה.
סחורה פגומה

נתונים מדאיגים אלה יכולים להסביר את המחלוקת העזה בין הגופים המשדרים להתאחדות לכדורגל, במהלך העונה. בערוץ 10 שילמו 6.5 מיליון דולר על העונה האחרונה, ובעבר טען לא אחת מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כי מצבה של הליגה והרייטינג הנמוך אינו הולם את הסכום הגבוה שהם משלמים. מנגד, בהתאחדות נחושים לשמור על המחירים, ואף יזמו הקמת ערוץ כדורגל משל עצמם.

כשנשאלו הנסקרים באיזה ערוץ הם מעדיפים לצפות במשחקי הליגה, 44% מהם ענו בערוץ 10, בעוד ש-36% העדיפו לצפות במשחקים בערוצי הספורט. 21% העדיפו לצפות במשחקים בערוץ 2 ורק 17% בערוץ 1, למרות שראשיו הודיעו בעבר כי היו רוצים לשדר את המשחקים.

"משחקי ליגת העל הם סחורה פגומה", נמסר מערוץ 10, "הסקר מדבר בעד עצמו, כמו הרייטינג. כמו שמראה הסקר, משחקי הליגה מביאים

קהלים שהמפרסמים לא רוצים. ההתאחדות חירבה את כל הליגה. כלכלית, הליגה שווה 800 אלף דולר לכל היותר. בעונה הבאה, כשיהיו 16 קבוצות, יהיו עוד הרבה יותר משחקים לא חשובים והרייטינג יירד בחצי. לכל היותר יהיה אפשר להרוויח 17 אלף דולר למשחק".

מההתאחדות לכדורגל נמסר כי "על פי נתוני הרייטינג של המשחקים המרכזיים העונה, כשמדובר בנתונים בפועל ולא בסקר, צופים כמיליון איש, אישה וילד במשחק המרכזי. מדובר בקהל מטרה אטרקטיבי במיוחד עבור המפרסמים בישראל. לדאבוננו, לאחרונה גורמים בעלי אינטרס פתחו בקמפיין במטרה להשמיץ את הכדורגל הישראלי, כדי להוריד את המחירים במכרז לזכויות השידור". עוד נמסר מההתאחדות כי מאחר שהמשחק המרכזי משודר בערוץ פתוח ללא תשלום, סוגיית הערוץ שבו המשחק המרכזי משודר אינה רלוונטית.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים