אילן טוביהו: "חווינו ירידה של 15% בהיקפי הפרסום"
בכירי ענף המדיה ניצלו את כנס התקשורת במרכז הישראלי לניהול כדי להתלונן על הירידה הדרסטית בפרסום באמצעי התקשורת

אילן טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת יח"צ
מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, צופה כי תוך מספר שנים נתח האינטרנט בעוגת הפרסום יגיע ל-25%. "ברור לגמרי שיש אתרים קטנים ובינוניים שמדממים כבר כמה שנים, והם ייסגרו או יירכשו", אמר ישועה.
מודי כידון, מנכ"ל פרסום גיתם ויו"ר איגוד חברות הפרסום, מתאר אף הוא ירידה בפרסום. "יש משבר בעולם. אין כסף לפרסום בטלוויזיה, ולא פלא שערוצים 2 ו-10 מדממים. אם מישהו חושב שבמכרז חדש יעמדו אנשים בתור, הוא טועה. יש את הפראיירים שהשקיעו כבר. תשמרו עליהם, הם לא יבואו שוב", הוסיף כידון.
לטענתו, קיימת ירידה של 14% בפרסום, שמורגשת גם בקרב המפרסמים הגדולים. "אנו חווים ירידה בתקציבים, קיצוץ בעמלות ולא בכדי משרדי הפרסום קיצצו במשכורות ושלחו הביתה אנשים. המשבר הוא מאוד חזק, ולדאבוני, לא הגענו לתחתית". בנוגע לשאלת הפרסום בכבלים ובלוויין, טוען כידון כי הרעיון טוב, אך פירושו של דבר "להודיע על הלוויה של ערוץ 10".
יונה ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של יס, סבור כי פרסום בכבלים או בלוויין יהווה פתרון למפרסמים שמעוניינים בפרסום ממוקד, ולראיה, הוא מצביע על העלייה בהכנסות מפרסום של ערוץ 24. על כך אמר טוביהו "להכניס 'שתי מפלצות' כמו יס והוט לשוק כל כך קטן, יביא לקריסת שוק הטלוויזיה בישראל. זה מזכיר את הימים הראשונים של ערוץ 10, כשהטיעונים שלו היו בדיוק הטיעונים של יס לפרסום ממוקד, אבל בפועל זה לא כך, כשהרי כל קמפיין שעולה בערוץ 2 עולה גם בערוץ 10, ולהיפך".