חיה"א: יירוט מזל"ט נחשב הפלת מטוס אויב
מאז 1985 לא הופלו כלי טיס של האויב, אבל בצה"ל מצאו דרך לתת כבוד לטייסים: שני מטוסים שיירטו מזל"טים של חיזבאללה זכו לעיטור הפלה

בחודש נובמבר 2004 הצליח החיזבאללה להטיס מזל"ט משטח דרום לבנון לעבר שטח ישראל, בתגובה לטיסות חיל האוויר בשמי לבנון. בישראל נמתחה אז ביקורת על חיל האוויר, שלא הצליח לאתר את חדירת המזל"ט שעזב את השטח האווירי של ישראל בלי שאף אחד יבחין בו.
בדרכו חזרה ללבנון התרסק המזל"ט בים ונאסף על ידי דייגים לבנונים. גורמים בחיל האוויר הבהירו באותם ימים כי רשת ההגנה של החיל נועדה לאתר כלי טיס גדולים יותר.
כעבור שנה טען החיזבאללה כי הטיס מזל"ט נוסף בשמי ישראל "למטרות צילום" כהגדרתו, אך אף גורם צבאי לא אישר את הפרסום. במקביל נערכו טייסי חיל האוויר לאפשרות שהחיזבאללה ינסה להחדיר לשטח האווירי של ישראל מזל"טים נושאי חומר נפץ.
ב-7 באוגוסט 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, שוב הטיס החיזבאללה מזל"ט לעבר שטח מדינת ישראל. הפעם הוזנקו במהירות מטוסי קרב של חיל האוויר. מטוסי האף-16 הצליחו לאתר את המזל"ט, לעקוב אחריו ולהשמיד אותו מול חופי ישראל, צפונית מערבית לחיפה.
בתחקיר של חיל האוויר התברר כי צה"ל גילה את המזל"ט עוד בשטח לבנון - כעשר דקות לפני שחדר לתחום האווירי של ישראל. כעבור שישה ימים הופל מזל"ט נוסף ששוגר על ידי החיזבאללה.
למרות הביקורת שהתחוללה סביב חדירת המזל"טים לשמי ישראל, מחשש לחדירת מזל"טים ממולכדים, הדפו בחיל האוויר את הביקורת וטענו כי החיזבאללה מנסה לייצר תעמולה באמצעות שיגור המזל"טים. איראן הודתה באספקת אותם מזל"טים לחיזבאללה.
בחיל האוויר החליטו לסמן את
על סימון הפלת המזל"טים של החיזבאללה בעזרת מטוסי האף-16 אמר אתמול תא"ל במיל' אבנר נווה, לשעבר ראש מטה החיל: "אין שום סיבה לא לסמן את הפלת המזל"ט של החיזבאללה על גבי המטוס. להפיל מזל"ט באמצעות מטוס קרב קשה הרבה יותר מלהפיל מטוס בקרב אוויר-אוויר. המזל"ט הוא קטן, קשה לאתר אותו ולעקוב אחריו וקשה לפגוע בו. אבל הטייסים שלנו הוכיחו אחרת. כל הפלה של כל כלי טיס ראויה לסימון".