טלוויזיה בשקל

בקאן נפתח פסטיבל הטלוויזיה החשוב של השנה בסימן המיתון. הישראלים מבוקשים מתמיד: אנחנו הרי יודעים לעשות תוכניות זולות

לי-אור אברבך | 29/3/2009 8:58 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
ייתכן שהמשבר הכלכלי יהרוס את האווירה בפסטיבל הטלוויזיה "מיפקום" שנפתח בקאן השבוע, אבל הנציגים הישראלים שיוצאים לסחור בפורמטים מקומיים וזרים די בטוחים בעצמם. הסיבה המרכזית לביטחון העצמי: מחסור כלכלי הולם את ההפקות הישראליות. השפל של גופי השידור בעולם הוא המציאות היומיומית של הישראליים.
האמת העירומה. פורמט זול להפקה
האמת העירומה. פורמט זול להפקה צילום: אלדד רפאלי


"למרות המצב הכלכלי החלטנו השנה להגדיל את הדוכן שנציב בפסטיבל", אומר מפיץ הפורמטים הישראלי אבי ארמוזה, שועל ותיק ב"מיפקום". "זה שוק שהתהווה בתוך המשבר, ובכל זאת קבענו קרוב ל-200 פגישות. המוצרים שנביא איתנו השנה הם כאלה שמתאימים למצב הכללי בשוק. בכולם לקחנו בחשבון את נושא העלות מול תועלת".

בקטלוג של ארמוזה 25 פורמטים מז'אנרים שונים שפותחו בישראל, והשנה הוא מגיע עם פורמטים חדשים לתוכניות ישראליות ותיקות, כמו הסיטקום של "רשת", "החיים זה לא הכל". רגע אחרי שיירד מהמסכים אחרי למעלה מעשור, יימכר גם הפורמט של "טעמים", תוכנית הבישול של צחי בוקששתר והטלוויזיה החינוכית. "טעמים מתאימה למכירה בשוק משברי", אומר ארמוזה. "זאת תוכנית זולה להפקה ומאוד פרקטית. אנחנו יכולים למכור את החלקים שצילמנו במדינות השונות שבהן מבקרת התוכנית, והרוכש בחו"ל יוכל רק להוסיף את קטעי הבישול עם השף המקומי. בשבועיים אפשר לצלם 50 תוכניות".

השנה ינסה ארמוזה למכור גם את "האמת העירומה" של האחים ברבש, ששודרה בערוץ 10. גם כאן מדובר בדרמה לימי צנע. לדברי ארמוזה, "כל הסדרה מתרכזת בלוקיישן אחד בלבד, מה שמוזיל מאוד את ההפקה". ארמוזה ייסע לצרפת ובאמתחתו גם הפורמטים של "עד החתונה", " אבידות ומציאות", "המקום", תוכנית הריאליטי "משפחה חורגת", שגרסאות שלה כבר עלו בספרד, רומניה, אסטוניה וליטא, ו"מחפשים אהבה", שאט אט הופכת להיות הפורמט
הישראלי המצליח בעולם לאחר שנמכרה כמעט לכל מדינות מזרח אירופה ולטורקיה.

החידוש האחרון של ארמוזה הוא "משדרגים", פיילוט של חברת "תנין הפקות" וערוץ 10, שבמהלכו מגיעים מפיקי השעשועון לבתיהן של משפחות מופתעות. המשפחות יתבקשו לענות על שאלות טריוויה, ואם יענו נכונה יזכו במוצרי חשמל חדשים. אם יטעו, יתנו את מכשירי החשמל הקיימים שלהן.

גם ל"ענני תקשורת", הבעלים של ערוץ האוכל, ערוץ החיים הטובים, ערוץ הטיולים וערוץ הבריאות, תהיה נציגות מכובדת בפסטיבל. ענני מציעה בעיקר תוכניות לייף סטייל לשוק הבינלאומי, אבל השנה תנסה למכור גם ארבע סדרות משלה, באמצעות חברת ההפצה RGB. הסדרות הן "מפגשים שמשנים חיים", "שווקים" שאותה מוביל השחקן ישי גולן, "דואט" ו"בעיניים ישראליות". ארבע הסדרות מופקות על ידי חברת ההפקות שמים, בהיי דפנישן ובהשקעה של מאות אלפי דולרים.

גם המפיק אסף גיל נוסע מדי שנה לחו"ל כדי לסחור בשוק הטלוויזיה. בדרך כלל הוא חוזר עם פורמטים בריטיים שמתאימים להפקה בישראל. השנה לראשונה ינסה למכור פורמט פרי פיתוחו: "אינסטינקט בסיסי" בהגשת אביעד קיסוס, נמכר להפצה על ידי החברה הבריטית Digital Rights Group, וגיל מקווה למכור את השעשועון שלו לגויים.

בשנים האחרונות ידעו הפורמטים הישראלים עדנה בשוק הבינלאומי: זה התחיל בטלנובלות כמו "האלופה" של דרסט הפקות שנמכרה להודו ולרוסיה, "בטיפול" של הוט, שזוכה לעונה שנייה ב-HBO האמריקאית, ועד ל"אקס המיתולוגי" של קשת, שנמכרה ל-CBS וירדה אחרי פרקים ספורים. דווקא "היורש" של אורי גלר ממשיכה להכות גלים בעולם. אחרי הצלחה בטורקיה, גרמניה, הונגריה, ארצות הברית ואמריקה הלטינית, סימה התוכנית את עונתה בגרסה ההולנדית וזכתה לנתח צפייה של כ-30 אחוזים מרשימים.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים