צפו, זה עליכם: נאור ציון מנסה את האחד הטריקים הישנים בספר

פרק ב"החברים של נאור" יעסוק בפיפל מיטר. המטרה: להעלות את הרייטינג

לי-אור אברבך | 21/3/2009 11:35 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נאור ציון ינסה בראשית החודש הבא תרגיל שמזמן לא נוסה בטלוויזיה המסחרית. ציון יקדיש פרק שלם בסדרה "החברים של נאור" בערוץ 10 לאנשי הפיפל מיטר, הלא הם האנשים שקובעים את הרייטינג. ההיסטוריה מלמדת שבכל פעם שמהלך כזה נעשה, הרייטינג עלה באופן משמעותי משום שבאופן טבעי חלק ניכר מ-580 משפחות הפאנל רצו לראות את עצמן בטלוויזיה.
החברים של נאור
החברים של נאור צילום: יח"צ


בפעם הקודמת, בשנת 2003, ביקש העיתונאי עמנואל רוזן לחקור את האופן שבו מתבצעת בדיקת הרייטינג וחשף בשל כך שניים מחברי הפאנל, במסגרת תוכניתו בערוץ 10. בוועדה למדרוג זעמו ובסופו של דבר התחקיר הציג עלייה של 63 אחוז בצפייה בהשוואה לממוצע התוכנית. בעקבות הנתונים הגבוהים פרסמה אז הוועדה למדרוג הערה שלפיה הנתונים לא בהכרח מייצגים את כלל האוכלוסייה, בגלל האפיל של התוכנית לאנשי הפיפל מיטר.

לפני רוזן עשה זאת אילן שושן באוקטובר 2001. סרטו, "אנשי הרייטינג", שבו חשף
גם הוא את אנשי הפאנל, הגיע לשיאי רייטינג והביא ל"רשת" 26.1 אחוזי צפייה. בניגוד לשני אלה, ציון יביא תוכנית מתוסרטת סביב מדידת הצפייה והאנשים שמאחוריה.

בפרק שישודר ב-4 באפריל, ציון מקבל הזדמנות לספישל טלוויזיוני, וקברניטי הערוץ דוחקים בו לא להביא רייטינג נמוך מ-20 אחוזים. ציון מבין שאין לו סיכוי ומחליט לוותר, אך אז מתברר שחברו דדי (יובל סמו) יוצא עם בחורה שיש לה בבית פיפל מיטר. באמצעותה הם מצליחים להגיע לרשימה הסודית של כל אנשי הפיפל מיטר ומשתלטים על דירותיהם.

ההנחה היא שנאור ציון לא ידיח את "האח הגדול" מצמרת טבלת הרייטינג, אך ככל הנראה הוא יביא נתונים גבוהים יחסית לממוצע (העונה הצליח להגיע ל-18 אחוזי צפייה). מנכ"ל הוועדה למדרוג, יפעת בן חי שגב, סקפטית בנוגע להשפעת הפרק. "למדתי שהפאנל באמת מגיב למציאות הצפייה בצורה נאמנה ביותר", היא אומרת, "ושההשפעה עליו היא מינימלית".
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים