טעם החיים: כמה פחמן פולטת פחית קולה?
170 גרם פחמן נפלטים לאטמוספרה במהלך הייצור, השיווק, המכירה והשימוש במוצר. בקוקה-קולה מתכננים עבודת מטה רחבה לצמצום הנתונים

המקררים יוחלפו, הפליטה תקטן צילוםף SXC
פחית רגילה של 330 מ"ל פולטת 170 גרם פחמן ופחית דיאט קולה מייצרת 150 גרם, 20 גרם פחות. או במילים אחרות: 170 גרם פחמן נפלטים לאטמוספרה במהלך הייצור והשינוע של פחית קוקה קולה
בחברה מתכננים כעת, לנסות ולצמצם את הממצאים הללו. בין הצעדים שהם מתככנים: עידוד מיחזור, החלפת המקררים ושימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.
"כשאני אומר לאשתי שייצור הפחית גורם לפליטת 170 גרם פחמן זה לא ממש משנה לה" אומר סאנג'יה גואה, נשיא קוקה קולה בריטניה. "אבל אם אני מסביר לה שבמידה והיא תשלח למיחזור את פחית האלומיניום ניתן יהיה לצמצם ב-60% את התוצאות, אזי מצאתי דרך נכונה להסביר את הדברים".
מטרת יוזמה מעין זו באה גם להשביח את המוניטין של החברה , אבל גם במטרה לבצע בדק בית מדוקדק, שבסופו של דבר מייצר לא רק חיסכון בפליטות פחמן דו חמצני אלא גם חסכון בהוצאות.
בחברה המתחרה, פפסיקו, המשווקת את מותג מיץ התפוזים הפופולארי טרופיקנה (Tropicana) ערכו בדיקה דומה לפני כחודשיים ומצאו כי כל קרטון של חצי גלון (כ-2 ליטר) של מיץ תפוזים, שקונים בסופרמרקט
הוא בעל טביעת רגל פחמנית של 1.7 קילוגרם פחמן.
לאיזה חלק בתהליך יש את התרומה הגדולה ביותר לטביעת הרגל הזו? כאן התשובה קלה למדי – ייצור מיץ התפוזים אחראי ל-60% מהסך הכולל ולאחר מכן הפצה (22%), אריזה (15%) ושימוש וסיום חיי המוצר (3%). בתוך תהליך ייצור מיץ התפוזים מירב האחריות נופל על ייצור ושימוש בדשנים שתורמים כ-58% (או קצת יותר משליש מכלל טביעת הרגל הפחמנית) והאנרגיה המשמשת לייצור מיץ התפוזים.
המדידה היא למעשה שלב נחוץ וראשוני – מעין שקילה ראשונה בתוכנית שומרי משקל שעוזרת לך לדעת איפה אתה עומד ואיפה אתה צריך להתחיל לחתוך. אחת הבעיות היא שאין למספר הזה שום נקודת ייחוס של ממש כפי שמסביר בריאן למבקה, מנהל בכיר בתוכנית הפחמן של טרופיקנה – "אם נכתוב 1.7 קילוגרם על האריזה, הצרכן יגיד – אז מה?". הוא צודק. הרי אין לצרכן הממוצע שום דרך לדעת אם 1.7 קילוגרם זה הרבה, מעט או ממוצע ולשפוט לפיכך את המוצר.
כאן נכנס לתמונה פקטור של מודעות סביבתית, שבאנגליה, שם התנסתה פפסיקו לראשונה ב-2007 בפרסום טביעת רגל פחמנית על מוצרים, גרם לצרכנים להעריך את פפסיקו על בחירתה בשקיפות ומחויבותה להקטנת פליטות גזי החממה, גם אם הם לא ממש הבינו את המספרים. על פי פפסיקו, פרסום הנתון על שקיות צ'יפס שלא סייע באופן מיוחד לגידול במכירות, אבל עזר בהקשר הדרך בה נתפסת החברה על ידי הצרכנים.