הסוכנת שהפילה את סוחרי הסמים בלוד
שוטרת מאיזור השרון, אמא לשני ילדים, פעלה כסוכנת סמויה במשך כשנה בקרב סוחרי סמים. בזכות עבודתה נעצרו הלילה 15 חשודים

הסוכנת החשאית שהפלילה את סוחרי הסמים וילדה. צילום באדיבות משטרת ישראל
בין עיסוקיה הרגילים כאמא לשני ילדים קטנים, דאגתה לשעורי הבית והכנת הסנדוויצ'ים בבוקר, הצליחה עליזה (שם בדוי) למצוא בחודשים האחרונים זמן גם לאתגר החדש, לפעול כסוכנת סמויה במעוז הסמים בעיר לוד.
עליזה, שוטרת תנועה ותיקה מאזור השרון, קיבלה לפני כשנה הצעה: אנשי מחלק הסוכנים בימ"ר מרכז, בראשות רב פקד יצחק חנוך, שזיהו את הפוטנציאל הרב באישיותה, הציעו לה לקחת "פסק זמן" מדוחות התנועה ולאמץ לעצמה זהות בדויה במטרה להפליל עשרות סוחרי סמים בלוד.
הסתירה מהמשפחה את המשימה
עליזה קפצה מיד על האתגר. במסגרת המבצע, שזכה לכינוי "תימניאדה", למדה עליזה ממפעילי הסוכנים את עולם הסמים ואת שפת הדיבור הנהוגה בשטח. במהלך הפעילות היא סיכנה את חייה ותיעדה עשרות עסקאות סמים.
בנוסף, בשל הדרישה לסודיות גמורה, נאלצה עליזה להסתיר את עיסוקה גם מבני משפחתה. כשנשאלה על ידי ילדיה מדוע היא לא לובשת מדים אמרה להם שהיא בחופשה.
מפקד המחוז, ניצב ניסים מור, ציין לשבח את פעילותה של הסוכנת ואמר כי מדובר בניצחון גדול של המשטרה. "כנראה שנבחרתי בגלל החזות שלי, וזה שאני נראית קצת כמו ערסית", אמרה עליזה בהומור.
"זאת
הייתה ללא ספק חוויה גדולה ומאתגרת", הוסיפה כשהיא מחבקת את ילדיה. "מכיוון שאני אמא לשני ילדים תמיד דאגתי שהכל 'ידפוק כמו שצריך' ושאני אהיה בזמן בבית כשהם יחזרו מבית הספר. זה לא פשוט להסתיר סוד כזה גדול מבני המשפחה, אבל לאט לאט זרמתי עם הרעיון והצלחתי במשימה".
פקד שלומי אנגל, קצין הסוכנים בימ"ר מרכז, אמר כי מאחר שעליזה היא אמא לשני ילדים קטנים ההפעלה הפכה להיות מאד מיוחדת, וסיפור הכיסוי היה צריך להיות כזה שיאפשר לה גמישות רבה - כמו למשל להיות בבית בזמן שהילדים חולים או כשיש חופשות מבתי הספר.







נא להמתין לטעינת התגובות







