חקירת תאונת האוטובוס קבעה: מהירות מופרזת
בתום חקירת התאונה בדרום בה נהרגו 24 תיירים מרוסיה מעריכים במשטרה כי ניתן להעמיד את הנהג לדין בגין גרימת מוות ברשלנות

האטובוס לאחר ההתהפכות. צילום ארכיון: יהודה בן יתח
על פי המשטרה, כבר בתחילת הנסיעה מעובדה לאילת התעמת גולפונד עם נהג אחר בשם רמי וזאנה, וזעם על כך שוזאנה עקף אותו ביציאה מהמחסום שבאזור עובדה. במשטרה לא יכולים לקבוע בוודאות אם גולפונד נסע בפזיזות ולא בהתאם לתנאי הדרך על מנת לנסות לעקוף את האוטובוס של וזאנה, או שנסיעתו המסוכנת נבעה מהתנהגות המדריכים מלווי הקבוצה שישבו לצדו.
"יש לנו עדויות שהמדריכים דחקו בנהגים להגיע במהרה לבתי המלון באילת. הם אמרו לנהגים שחדרי האוכל מחכים לקבוצה לארוחת הצהריים, שהייתה אמורה להיערך בשעה שלוש. ייתכן שזו הסיבה שהביאה את הנהג לנסוע מהר ולנסות לעקוף בעקומה", אמר סגן-ניצב נועם בגיינסקי, חוקר התאונות הראשי של משטרת ישראל שמונה לעמוד בראש צוות חקירה מיוחד לחקירת התאונה.
שני האוטובוסים נסעו בכביש מס' 12, כביש מפותל מאוד עם שיפועים רבים, שבו שלטי אזהרה ותמרורים המורים לרסן את מהירות הנסיעה. המהירות המותרת בכביש היא 80 קמ"ש, ותנאי הדרך של אוטובוס עמוס בנוסעים מחייבים נסיעה במהירות נמוכה יותר, אולם במשטרה סבורים כי גולפונד נסע במהירות גבוהה מאוד, המתקרבת
ל-100 קמ"ש.
הטכוגרף (ה"קופסה השחורה") של האוטובוס נמצא בזירה בתוך ערמת הטכוגרפים שהיו פזורים בשטח, ולא בתוך הקופסה השחורה, כפי שאמור היה להיות. במשטרה לא מסוגלים לקבוע אם היה ניסיון לשבש את החקירה על ידי הוצאת הטכוגרף או שמא הוא נשלף מהקופסה השחורה תוך כדי הידרדרותו של האוטובוס.