המשטרה: לנהג האוטובוס 22 הרשעות קודמות
במשטרה אומרים שלנהג האוטובוס שהידרדר לתהום סמוך לאילת יש 22 הרשעות קודמות בעבירות תנועה ומדגישים: הוא נהג באופן שאינו תואם את תנאי הדרך ולא הכיר את הכביש. סגן מפקד מחוז דרום במשטרה: התאונה הקשה נגרמה מנהיגה רשלנית של הנהג
- עדות: האוטובוס ניסה לעקוף והידרדר לוואדי
- בבית החולים יוספטל באילת ביקשו סיוע
- פרשנות: שוב אסון, שוב חגורות בטיחות

זירת התהפכות האוטובוס ליד אילת צילום: רויטרס
למרות מספר ההרשעות של נהג האוטבוס בן ה-39, המחזיק ברישיון נהיגה זה 20 שנה, באגף התנועה של המשטרה הגדירו אותו כנהג נורמטיבי. מחקירה ראשונית עולה כי הנהג נסע בעת התאונה במהירות ממוצעת של 80 קמ"ש, שהיא על פי ההערכה גבוהה ביחס לתנאי הדרך כיוון שמדובר בכביש צר ומפותל עם הרבה עליות וירידות.
הנהג, שככל הנראה לא הכיר את הכביש כי לרוב הוא עובד באיזור המרכז, יצא לעקיפה של אוטובוס שנסע לפניו, הגביר מהירות ואז נכנס לעקומה. החלק השמאלי האחורי של האוטובוס פגע במעקה המתכת, דבר שגרם לסחרור האוטובוס ולפריצת המעקה, והביא לנפילת האוטובוס לתהום.
"נהיגה רשלנית בפיתולים"
במשטרה מעריכים כי נהיגתו הרשלנית של הנהג היא זו שגרמה לתאונה, לאחר שהאוטובוס נבדק בדיקה ראשונית ולא נמצא ליקוי טכני משמעותי ברכב.
בבוקר יפוענח הטכנוגרף שהוא ה"קופסה השחורה" של האוטובוס וזה יסייע לקבוע אם התנהגותו של הנהג בנסיעה ובשעת התאונה אופיינה ברשלנות.
סגן מפקד המחוז הדרומי, תנ"צ דני חן קבע בראיון בחדשות
ערוץ 2 כי "התאונה נבעה מנהיגה רשלנית מצדו של הנהג, אולם היקפה נמדד ומחר נגיע למסקנה הסופית". לדבריו, "מדובר בנהיגה רשלנית בפיתולים ובעקומות חדות וכנראה שהנהג לא נהג בזהירות".
תנ"צ חן תיאר את זירת התאונה כמחזה מזעזע ואמר: "האוטובוס הידרדר לתהום בעומק של 40 מטר. הנוסעים עפו דרך החלון והיו מפוזרים על הקרקע".