מחיר פרסומת בגמר "האח הגדול": 90 אלף שקל

בקשת נערכים לשלבי הסיום של מסחטת הרייטינג ומעלים את המחירים למפרסמים. בכיר בענף: "פרסום אחד בגמר אפקטיבי יותר מאשר כמה פרסומות בתוכניות אחרות"

חני יודל | 4/12/2008 9:37 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
זכיינית ערוץ 2 קשת נערכת לגמר של מסחטת הרייטינג הנוכחית שלה, תוכנית הריאליטי "האח הגדול", ומגדילה את תעריפי הפרסום לתוכניות חצי הגמר והגמר בהתאם.
 
לאון ושפרה. יהיו באירוע?
לאון ושפרה. יהיו באירוע? צילום: יחצ

למעריב נודע כי עבור תוכנית חצי הגמר שתשודר ב-9 בדצמבר דורשת הזכיינית מהמפרסמים תוספת של 10% מהמחיר הרגיל עבור כל נקודת רייטינג. עבור תוכנית הגמר, שתתקיים שבוע לאחר מכן, תדרוש הזכיינית תוספת של 20%. תוספת זו תביא למחיר של כ-2,200 שקל לנקודת רייטינג בפרק הגמר.

לשם השוואה, נקודת רייטינג בשאר העונה תומחרה באזור ה-1,800 שקל , לעומת כ-1,400 שקל לנקודה בתוכנית פריים-טיים רגילה. בענף מעריכים כי תוכנית הגמר תניב רייטינג שיא של יותר מ-40%, כך שמחיר פרסומת יחידה בגמר צפוי לעלות כ-88 אלף שקל.
40% תוספת לברייק הזהב

נראה כי חברות רכש המדיה, הרוכשות את זמן האוויר למפרסמים, הפסיקו להתרגש מהמחירים הגבוהים בתוכניות ספיישל. אם לפני תוכנית הגמר של "הישרדות", ששודרה בערוץ 10, קראו חלקן להחרים את הגמר בשל המחירים הגבוהים שדרש הערוץ, הפעם הבשורה התקבלה בשוויון נפש יחסי.

"מדובר באירוע חריג, עם ציפיות לרייטינג מאוד גבוה", אומר בכיר באחת מחברות רכש המדיה, "אין ספק שהביקוש בתוכניות הגמר וחצי הגמר יהיה גבוה, כמו גם הביקוש לברייק הזהב. יש הבדל בין לשלם מחיר גבוה בלי

לדעת מה אתה מקבל לבין הידיעה שהתוכנית רושמת רייטינג היסטרי".

להערכת הבכיר, על פרסומת ברייק הזהב (המשודרת רגע לפני ההכרזה על הזוכה) תגבה קשת תוספת של 40% לפחות . "פרק הגמר של התוכנית מאפשר למפרסמים, שבתקופה זו של משבר פרסום נתפס אצל חלקם כסוג של מותרות, לקבל חשיפה גדולה מאוד", מחווה דעתו בכיר נוסף, "מפרסמים שבקושי פרסמו במהלך העונה בגלל המחירים ישבצו קמפיין דווקא בפרק הגמר, כי הוא יהיה אפקטיבי יותר מאשר כמה פרסומות בתוכניות אחרות".

 
הישרדות
הישרדות יהונתן שאול
מאז תחילת שידורי "האח הגדול" התוכנית טיפסה בסולם הרייטינג וחצתה 18 פעמים את רף ה-30%, כשבשיאה הגיעה ל-37% - נתון שעקף אפילו את פרק הגמר של הישרדות, התוכנית הנצפית ביותר של ערוץ 10, שהניב רייטינג של 36%.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים