פרסומות בכבלים ובלווין -נזק של 270 מיליון ש"ח ל-2 ו 10

סקירה כלכלית שהוגשה אתמול למועצת הרשות השנייה ניבאה התרסקות לערוצים המסחריים אם תמומש החלטת האוצר

לי-אור אברבך | 12/11/2008 18:11 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מועצת הרשות השנייה תציג בפני הממשלה נתונים המוכיחים פגיעה מהותית בערוצים 2 ו-10 אם יוחלט להכניס פרסומות לערוצי הכבלים והלוויין. בפני מועצת הרשות השנייה, הוצגה סקירה כלכלית של חברת רו"ח גיזה, זינגר, אבן על פיה כל סוג של פרסום ב-HOT וב-yes יגרום "השפעה שלילית מהותית" על הערוצים המסחריים.
 
נורית דאבוש.
נורית דאבוש. "הרס התרבות" 

"המשמעות הכלכלית עבור הערוצים 2 ו-10 הנה ירידה בהיקף ההכנסות שיכולה לנוע בטווח שבין 180 מיליון שקלים ל-270 מיליון שקלים לשנה", נכתב בדו"ח, "דבר שיפגע אנושות בשני הערוצים המחויבים כיום להוצאה מינימלית להפקה ולרכישת תכנים בהיקף של כ-220 מיליון שקלים לערוץ מתוכם כ-50 מיליון סוגה עילית... התממשות התרחישים לעיל תביא לכך שבכדי למנוע הפסדים לערוצים, הם יאלצו לשנות את לוחות השידורים ולהפחית עלויות בעיקר בתוכניות האיכות וכתוצאה מכך אי עמידה בתנאי הזיכיון".

יו"ר הרשות השנייה, נורית דאבוש, אמרה כי מדובר "בהרס התרבות הישראלית". לדבריה, "בשוק התקשורת הכספים צריכים ללכת לטובת הציבור וכשאנחנו מסתכלים על המסך ורוצים לבוא בדרישה מוסרית שהמסך יהיה איכותי יותר בנקודת הזמן הזו לא יכולים להגיד כן לפרסום בכבלים ובלוויין כי משמעותו פגיעה בצופה".

הבדיקה של משרד רואי החשבון הגיעה בעקבות אישור חוק ההסדרים בממשלה ובתוכו סעיף הקובע כי יש להכניס פרסום לכבלים וללווין. במועצת הרשות השנייה החליטו להלחם בהחלטה וביקשו לגבש ראיות שיתמכו במאבק. "התרת תוכן שיווקי לא תביא להגדלת סך עוגת הפרסום, אלא תגרום להסטת תקציבי פרסום של מפרסמים בינוניים לטובת מכשיר זה", נכתב בדוח, "אם לא תשתנה מפת השידורים בישראל יפגעו 2 ו-10 מהקטנת חלקם בסך עוגת הפרסום בטלוויזיה ב-15% עד 20%, ומירידת המחיר לזמן השידור".

הדו"ח

התייחס גם למצב בו חברות הטלוויזיה הרב ערוצית, יבקשו עם שילוב הפרסומות להקים ערוץ ברודקאסט נוסף. "אם יקום יכול להגיע לשיעור רייטינג זהה ואף גבוה משל הערוצים הקיימים", נכתב, "שיעור חלקו של ערוץ כזה צפוי להיות קרוב לחלקם של הערוצים 2 ו-10 ולעמוד על שיעור של כ-20-25% לפחות בסך ההוצאה לפרסום בטלוויזיה. במקביל לפגיעה בהכנסות הערוצים 2 ו-10 שתוביל לירידה בהוצאה על תוכן ואיכותו".

על פי נתונים שהוצגו, במהלך עשר השנים האחרונות גדלה עוגת הפרסום בקצב שנתי של 3.27%, כשהגידול בחלקה של הטלוויזיה נמוך מקצב גידול העוגה כולה. עוד עולה, לאורך השנים כ-20% מהמפרסמים בטלוויזיה מנצלים כ-80% מהרייטינג הזמין.

במבנה שוק כזה לא צפוי כי לאור התרת שידור הפרסומות בטלוויזיה הרב ערוצית יכנסו שחקנים חדשים מהותיים לתחום זה", נכתב.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים