חברת יוניון יוצאת לדרך
חברת רכש המדיה של שלמור אבנון עמיחי הוקמה לאחר מאבקים משפטיים מתישים. אורן יוניוב מנכ"ל
ראובני פרידן ושלמור אבנון עמיחי מצויים בעיצומו של מאבק משפטי מתוקשר סביב פירוקה של יונייטד, לאור החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים כי על זו להתפרק בתחילת נובמבר, בשל הטענה כי המיזוג בין שני המשרדים פוגע בתחרותיות בשוק המדיה.
אודי פרידן, מבעלי ראובני פרידן, האשים את יוניוב ואת שלמור בכוונה להקים את יונייטד ב' על חורבותיה של יונייטד, ובגזלת לקוחות. פרידן אף הגיש בקשה לצו מניעה זמני נגד העסקת יוניוב בחברה החדשה שיקים שלמור. עד להחלטת בית המשפט בעניין, ישמש כאמור יוניוב כמנכ"ל יוניון של שלמור אבנון עמיחי, כשכמשנה לו תשמש אילנה מונקה.
במקביל, ראובני פרידן הקימו אף הם חברת רכש
מדיה חדשה בשם מרקיורי, שבראשה יעמוד ישראל דיאמנט, שעד לפני מספר חודשים ניהל את מיוז, חברת רכש המדיה מקבוצת אליעזר פישמן. אנשי ראובני פרידן ניהלו פגישות עם לקוחות יונייטד לשעבר, במטרה לגרום להם לעבור למרקיורי.
לפי שעה, מוסרים מקורבים ליוניון, אף לקוח של ראובני פרידן, ביניהם קסטרו ומזרחי טפחות, לא הודיע על עזיבה. לא מן הנמנע כי כאשר תצבור מרקיורי תאוצה, יעברו אליה לקוחות ראובני פרידן שרכשו את המדיה באמצעות יונייטד. אלא שגם אם הדבר יקרה, צריך לזכור שיונייטד גלגלה מחזור פעילות של כ-110 מיליון דולר, כשהחלק הארי הגיע מלקוחותיו הגדולים של שלמור, ביניהם פרטנר וקבוצת שטראוס שסביר להניח שירכשו את המדיה כעת דרך יוניון.
מעבר לזה, יוניון אמורה לנהל גם את תקציבי המדיה של משרדי פרסום אחרים, דוגמת שטרית מדיה גרופ ו-JWT.