בכירים ברכבת נאשמים בגרימת מוות ברשלנות
בעקבות תאונת הרכבת הקטלנית סמוך לרבדים שבדרום החליטו בפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד בכירים בהנהלת הרכבת

כתבי האישום הוגשו נגד סורין שיוביץ, סגן מנהל אגף תחזוקת תשתיות ברכבת ישראל, איליה וולקוב, סמנכ"ל חטיבת תכנון ופיתוח ברכבת ישראל והראל אבן, מנהל אגף התנועה ברכבת ישראל, שמונה מאוחר יותר לסמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות.
בפרקליטות ציינו כי רכבת ישראל האחראית לקבוע את הסדרי התנועה בתחומה בכדי למנוע תאונה, ובכלל זה מפגשי מסילה - דרך, לרבות הקמת מפלסים, הצבת מחסומים, קביעת מהירויות, הצבת תמרורים ורמזורים ומניעת התנועה במפגשים.
עו"ד יהודה וינשטיין, המייצג את רכבת ישראל, אמר בתגובה כי "מדובר בהחלטה שגויה מבחינה משפטית. רכבת ישראל אינה אשמה בתאונה זו, ואנו מאמינים שבית המשפט יעשה לתיקונה".
תאונת הרכבת המחרידה במחסום רבדים אירעה בחודש יוני 2005. רכבת נוסעים התנגשה במשאית סמוך לקריית-גת, באזור הקיבוץ רבדים וצומת ראם. כתוצאה מההתנגשות התהפכו מספר מקרונות הרכבת ונמחצו. מספר בני אדם נלכדו בין הקרונות. בין ההרוגים היה גם נהג המשאית. שלושה שבועות לאחר מכן, ב-8 ליולי, התנגשה רכבת ברכב משא, שנעמדה על המסילה בסמוך למושב אחוזם. בתאונה זאת נפצע נהג הקטר ו-63 נוסעים נפצעו בדרגות חומרה שונות.
בחודש יוני בשנה שעברה, שנתיים לאחר אסון הרכבת ברבדים בו נהרגו 7 בני אדם ונפצעו כ-250 נוסעים, גיבשה פרקליטות מחוז הדרום טיוטת כתב אישום נגד בכירים בהנהלת הרכבת ונגד חברת אוליצקי, שביצעה את עבודות העפר במקום. הגורמים שעליהם מוטלת האחריות לתאונה הואשמו
בין הבכירים נכללו אז בסורין שיוביץ, סגן מנהל אגף תחזוקת תשתיות ברכבת ישראל; אילייה וולקוב, סמנכ"ל חטיבת תכנון ופיתוח ברכבת; הראל אבן, מנהל אגף התנועה ברכבת שמונה מאוחר יותר לסמנכ"ל הפעלה ותחזוקת תשתיות. דב גולצינגר, מנהל אגף הביצוע ברכבת, חברת אוליצקי, שהייתה אחראית לביצוע עבודות עפר ותשתיות במקטע רבדים, ואילייה גיטמן, מנהל פרויקט עבודות העפר והתשתית לסלילת כביש 6 במקטע רבדים.
כל בעלי התפקידים הללו, למעט דב גולצינגר, חשודים בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וחבלה ברשלנות בעקבות האסון ברבדים. במקביל, בעקבות תאונת רכבת נוספת שאירעה באחוזם, מיוחסים לחמשת החשודים הראשונים עבירות של חבלה ברשלנות.