עלייה של 6% במספר ההרוגים בכבישים ב-2008
בעקבות קיצוץ צפוי של מאות מיליוני שקלים בתקציב המאבק בתאונות הדרכים, חשפה עמותת אור ירוק נתונים קשים על הקטל בכבישים: מאז קום המדינה נהרגו כ-30 אלף בני אדם - מספר גבוה בהרבה מההרוגים במערכות ישראל. "שוב הרמנו ידיים במאבק בתאונות", תקף יו"ר העמותה
הנתונים המדאיגים נחשפו היום (ד') על ידי אנשי עמותת אור ירוק, במהלך מסיבת עיתונאים "בהולה", להגדרתם, לאור קיצוץ של 200 מיליון שקלים בתקציב המאבק בתאונות הדרכים.

כתוצאה מהקיצוץ תיאלץ המשטרה לפרק את היחידה המרכזית של אגף התנועה, לבטל מאות תקני כח אדם ועשרות כלי רכב משטרתיים, וכן להוריד באופן משמעותי את נוכחות ניידות המשטרה בכבישי הארץ על ידי הורדה של 117 כלי רכב משטרתיים. בנוסף יפורקו משמרות הזה"ב וכן יופסקו הבדיקות בעזרת מכשירי הינשוף לבדיקת אחוזי האלכוהול בדמם של הנהגים.
אבוהב ציין נתון מזעזע נוסף, לפיו ישראל נמצאת במקום הראשון מתוך 24 מדינות שנבדקו בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות הדרכים. אחת ההשלכות הקשות של הדברים הציג יו"ר העמותה, אבי נאור, במכתב רשמי ששלח ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב אבי בן-חמו, למנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים.
"אחד הדברים שמזעזעים אותי באופן אישי, מעבר לנתון המספרי", אמר יו"ר עמותת אור ירוק, אבי נאור, "זה העובדה שהיינו יכולים לחזות ברמת דיוק די גבוהה מתי ייהרג האדם ה-30 אלף. הקשר בין המספר המחריד הזה לקיצוץ שמבצעת הממשלה הוא רק סימפטום".
לדבריו, הקיצוץ המשמעותי צריך להטריד את מנוחתם של כל תושבי מדינת ישראל. "הממשלה לא יזמה שום דיון רציני בנושא", מוחה נאור. "שר התחבורה לא הסביר לממשלה מה משמעות הקיצוץ. לא קיימת הבנה ששוב, הרמנו ידיים במאבק נגד התאונות. מדוע אין לנו תוכנית רב שנתית כמו בכל מדינה נאורה?".
לדבריו, המאבק הוא על יישום המלצות ועדת שיינין לבדיקת נושא תאונות הדרכים מ-2005. "חזרנו שלוש שנים אחורה, כאילו לא הייתה ועדת שיינין", טוען נאור. "הממשלה פשוט מתעלמת מהמלצות הוועדה. מישהו יכול לתאר לעצמו מה היה קורה במדינה אם היו מקצצים 40% מתקציב משרד הביטחון?"
נאור המשיך וטען, כי "חובתנו כעמותה לגייס
מנכ"ל עמותת אור ירוק, שמואל אבוהב, אמר: "30 אלף הרוגים בכבישים, והממשלה לא עוצרת לחשבון נפש. לא עוצרת לבדוק מה קורה במדינות אחרות שהצליחו להוריד את הנתונים האלה. ומה הפיתרון נוכח תמונת המצב העגומה? קיצוץ של 200 מיליון שקלים בתכנית הלאומית להורדת מספר ההרוגים, וקיצוץ של מיליארדים בתקציב התשתיות".
אבוהב פירט את משמעויות הקיצוץ כפי שניסח במכתבו ניצב בן-חמו, והזהיר מפני פגיעה באכיפה ובנוכחות משטרית וכן מפני נזק כלכלי ישיר למדינה ועלייה בעומסי התנועה.
"בכל יום הולכים למעלה ממילון וחצי תלמידים לבתי הספר" הזכיר אבוהב. "הקיצוץ יביא לפירוק משמרות הזהירות בדרכים - כל הביטחון והבטיחות בסביבת בתי הספר יפגע".

"במקום שנעשה מאמץ לשנות – מקצצים, מפרקים, ומפקירים איש איש לדרכו בכבישים", אמר אבוהב.
כאשר נשאלו על התנהלותו של שר התחבורה, שאול מופז, באשר לקיצוץ הממשלתי, אמרו אנשי העמותה: "אנחנו קוראים לשר התחבורה להנהיג את המאבק הזה. ציפינו שהוא יהיה הראשון שיצא ויסביר לממשלה ולעם את המשמעויות, אולם עד היום לא שמענו אותו".