פרסום באינטרנט: דור העתיד הולך אחורה

הפרסומאים הצעירים מעדיפים לעבוד במשרדי הפרסום המסורתיים, ולא באלה שמתמקדים בפרסום באינטרנט. האם דווקא השלוחה הממזרית של ענף הפרסום נמצאת בסכנה?

חני יודל | 10/9/2008 18:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
נראה שתדמית היוקרה והזוהר המלווה את ענף הפרסום לא הגיעה למשרדי האינטראקטיב, העוסקים בפרסום ברשת.

התפיסה שלפיה "העתיד נמצא באינטרנט" הצליחה אמנם לשכנע את המפרסמים, שכבר מזמן מקצים לכך יותר ויותר תקציבים - אלא שבאופן תמוה למדי, דווקא העובדים הצעירים מעדיפים עדיין את העבודה במשרדי הפרסום המסורתיים.
 
פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט עיבוד: יונתן בק

"הצעירים שמגיעים אלינו לחפש עבודה בפרסום ובעלי ניסיון כלשהו מסרבים לעבור לאינטראקטיב", אומר גינגי פרידמן, מנכ"ל ADMAN, חברת משאבי אנוש בתחום הפרסום, השיווק והתקשורת. "אלה שמסיימים לימודים וחסרי ניסיון אמנם פתוחים יותר לעבודה באינטראקטיב, אבל רק כברירת מחדל, הרי מי שמסיים ללמוד יקבל לידיו כל עבודה בתחום".

יוסי ארז, מנכ"ל מקאן דיגיטל מבית מקאן אריקסון, שיצאה בקמפיין לגיוס פרסומאים למחלקת האינטראקטיב, סבור כי העניין נובע מהזוהר שמתלווה לסרטוני טלוויזיה, שאינו קיים בסרטוני אינטרנט.

"אנשים צעירים באמת אדישים יותר למשרה, ורק רוצים דריסת רגל בתעשייה", אומר ארז, "מי שכבר עבד שנה או שנתיים בענף התנסה בפרסום אוף-ליין, ולכן יותר 'מדליק' אותו ליצור סרטון טלוויזיה".
שואפים לצאת מהמשרד

פרידמן סבור כי מגמה זו עלולה להוביל לקיפאון בענף. "אף שהחברות הדיגיטליות הן דור העתיד, לצעירים אין חזון", הוא מבקר, "הם לא מבינים שבעוד כמה שנים האינטראקטיב יהיה הרוב, ושהמעבר צריך להתרחש עוד היום".

בין אם מדובר בחוסר ראייה עתידית ובין אם ברצון בתדמית הנוצצת, דבר אחד בטוח - המשיכה של הצעירים לפרסום האוף-ליין לא נובעת משכר גבוה יותר. המתחילים את דרכם בענף משתכרים בשני המקרים בשכר מינימום, שלרוב מלווה בשעות עבודה ממושכות ולא קונבנציונליות.

אולי בשל כך יש הרואים בהעדפת הצעירים את משרדי הפרסום המסורתיים דווקא צעד נבון, שכן הוא מאפשר פתח מילוט לתפקיד הבא, מחוץ למשרד.

"כמעט כל התקציבאים שעובדים בפרסום רוצים לעבור לצד הנכסף של הלקוח", גורסת דפנה טלר, פרסומאית לשעבר והבעלים של בעין מקצועית, חברת השמה למקצועות הפרסום והשיווק.

"התקציבאים היום חושבים על העתיד שלהם, ויודעים שאם יצברו ניסיון בפרסום אוף-ליין, יהיה להם יותר סיכוי

לעבור למקצוע מתגמל יותר, בגלל ההתנסות באמצעי מדיה מגוונים, ולא רק באינטרנט, לצד העבודה על תקציבי פרסום גדולים יותר ואחריות רבה יותר".

ארז משוכנע כי העדפת העובד תלויה ברמת החשיפה שלו לעבודה. "בתוך מקאן יש מודעות לנושא, ואנשים רבים עוברים מהאוף-ליין לאינטראקטיב", הוא טוען. גם תימור גורדון, מנכ"ל חברת arc אינטראקטיב, סבור כי עם השנים המעבר הזה ילך ויגדל. והבמה ניתנת עוד בשלב המוקדם של הלימודים.

למשל בבצפר, הגוף של איגוד משרדי הפרסום המלמד את מקצועות הענף, לומדים פרסום ברשת במידה שווה לפרסום המסורתי. "תוכנית הלימודים מתאימה לדרישות משרדי הפרסום עצמם" אומר יגאל בראון, מנכ"ל בצפר המכהן וגם מנכ"ל איגוד חברות הפרסום. "אם למישהו יש העדפה כזו או אחרת זה רק בגלל נטייה אישית. אני יכול להעיד שב-5 השנים האחרונות הגידול של משרדי האינטראקטיב בביקוש לעובדים, והנכונות של העובדים להיפתח לתחום הזה גדלה לעומת שנים קודמות", הוא אומר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''תקשורת''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים